Memidex – מילון ותיזאורוס חופשי בשפה האנגלית מבוסס על WordNet

Memidexגישה ל-memidex הוא מילון ותיזאורוס  מעודכן, חופשי בשפה האנגלית. על פי התיעוד באתר המילון מבוסס על מאגר המידע הלקסיקלי WordNet שפותח על ידי אוניברסיטת פרינסטון. Memidex הוסיף למאגר המקורי מספר מאפיינים חדשים, אלפי תוספות ותיקונים לצורך השבחתו.

כל אחד מהמונחים כולל הגדרה מפורטת, צורת רבים, מלים נרדפות, דוגמאות, קיצורים, צורות נטייה, ופרטים נוספים שמשתנים בהתאם למונח. כך למשל, למונחים מתחום הביולוגיה נוספו דרגות המיון המקובלות של עולם הטבע – ממלכה, מערכה, מחלקה, סדרה, משפחה, סוג ומין.

אפשר לחפש במילון ואפשר לדפדף באינדקס שלו על פי רשימה אלפביתית.

ולמי שמעוניין להוסיף את תיבת החיפוש של המילון לאתר הבית שלו, Memidex מספק קוד html שמאפשר לעשות זאת.

למילון
אודות Memidex

אוניברסיטת MIT החליטה על העלאת פרסומי חוקריה לאוסף הפקדה (repository)

חוקרי אוניברסיטת  MIT  החליטו השבוע על העלאת מחקריהם  לאוסף הפקדה מוסדי (repository) שיהיה פתוח ונגיש לכולם. החלטה זאת הופכת את אוניברסיטת MIT לאוניברסיטה הראשונה המתחייבת לפרסם את  פרסומי חוקריה באתר נגיש ופתוח לכולם.

ספריות MIT לקחו חלק בתהליך קבלת ההחלטה, בנסיון  משותף ליצור  מודל עיסקי חדש ומשופר ביחסי מו"לים- חוקרים, אוניברסיאות וספריות אקדמיות.

קישור להודעה

מדריך למקומות קדושים בעולם

Sacred Destinations, מדריך אוניברסלי למקומות קדושים של כל הדתות: קתדרלות, בתי כנסת ומסגדים, אתרי עלייה לרגל ואומנות דתית. המדריך כולל 1250 אתרים מ-61 מדינות, עם למעלה מ-25 אלף צילומים, מפות, מדריכי טיולים ותקצירים היסטוריים.
המדריך, שנוצר בשנת 2005, ומתעדכן על בסיס כמעט יומי, הוא חופשי ובד"כ שומר על אוביקטיביות. נושא אופי אנציקלופדי, עם דגש על היסטוריה ואמנות.

            

ניתן להעזר במדריך לתכנון טיולים ולשם כך הוא כולל מקורות רבים ומפורטים כמו: מפות, ספרים, קישור לספרי נסיעות ומידע על ערים חשובות .
הניווט באתר מתבצע על ידי בחירה בשם מדינה או קטגוריה :ערים תנכיות, מקדשים רומיים, מקדשים הינדים  ואפילו קטגוריה של  "The Da Vinci Code Places ", בחירה בקטגוריה זו, מאפשרת לקורא לעקוב אחר האתרים שמוזכרים בספרו של דן בראון "צופן דה וינצ'י".

דוגמאות נוספות הן:
Murals and Frescoes
Sacred sites of Peru
 The Dead on Display

למידע נוסף על המדריך ותכניו