אודות שלומית פרי, הספרייה למדעי החברה ולניהול

הספרייה למדעי החברה ולניהול

ערב עיון בנושא ספרות בעידן הדיגיטלי: האם נישאר כרוכים אחר הספר הכרוך ?

ביום רביעי, 12.5, התקיים בספרייה למדעי החברה ולניהול ערב עיון בנושא ספרות בעידן הדיגיטלי. ערב העיון אורגן בשיתוף פעולה של מכון נטוויז'ן לחקר האינטרנט והספרייה למדעי החברה ולניהול.  בתקופה האחרונה אנו שומעים יותר ויותר על ספרים סלולריים, בהם הטלפון הסלולרי משמש ככלי נשיאה להפצת ספרות.  טלפונים סלולריים מתחילים לצבור תאוצה וישנם כאלה שהספיקו כבר להתמכר ורואים בטלפון הסלולרי אמצעי חדשני ואינטימי למטרה הזו.  בערב העיון הוצגו המודלים העיסקיים העומדים מאחורי הספרים הסלולריים, וכן הוצגו זוויות ראייה שונות לנושא הספרים הסלולריים   – של אנשי אקדמיה, אנשי ספריות וגם של  הסופרים עצמם.

ההזמנה לערב העיון                   

תמונות מערב העיון   

תמונות ממסיבת פורים שנערכה היום בספרייה למדעי החברה ולניהול

לצפייה בתמונות המסיבה שהועלו לפייסבוק של הספרייה:

תודות לאלכס הצלם שלנו ולאדל על העלאת התמונות לפייסבוק

חדש בספרייה למדעי החברה ולניהול: אזורי עבודה ולמידה בקבוצות ואזורי למידה ועבודה אישית

הספרייה למדעי החברה ולניהול היא ספריית "הבית" של הפקולטה למדעי החברה והפקולטה לניהול, והיא מציעה לסטודנטים את מגוון שירותיה. תפיסת השירות של הספרייה קשובה מאוד לקהליה. הבנת הצרכים של לקוחות הספרייה חשובה ביותר, הן כבסיס להמשך שיפור השירות והן כמענה לצרכים..

במהלך השנה האחרונה הספרייה ערכה "סקר לקוחות" בקרב תלמידי התואר הראשון בפקולטה למדעי החברה ובפקולטה לניהול. אחד הנושאים העיקריים שעלה מניתוח תוצאות הסקר היה הצורך של הסטודנטים לעבוד בספרייה בקבוצות (למעלה מ- 55%). הספרייה מחויבת לתת מענה לצורך גובר והולך זה, אך גם לספק ולהקצות, כבעבר, אזורי שקט בספרייה, ולמצוא את האיזון הנכון במענה לצרכים מנוגדים אלו.

בכל אחת מ-3 הקומות בספרייה הוגדרו אזורים בהם ניתן ללמוד ולעבוד בקבוצות "אזורי רעש", ואזורי שקט" המיועדים למעוניינים בלמידה אישית בסביבה שקטה. בנוסף, הספרייה מעמידה לרשותכם חדרים סגורים לעבודה ולמידה בקבוצות, בהם ניתן ללמוד ולקיים דיונים מבלי להפריע לשאר הקוראים.

מפת האיזורים: http://www.soclib.tau.ac.il/images/LibraryMapEzorim.pdf

שירות חדש בספרייה למדעי החברה ולניהול: חדרי למידה בקבוצות

הסתיימה בניית שני חדרי הלמידה בקבוצות בקומת-הביניים של הספרייה למדעי החברה ולניהול והם מוכנים ועומדים לרשותם של הסטודנטים.

בכל אחד מן החדרים ישנו מסך LCD וגישה לאינטרנט האלחוטי. חדר אחד מיועד לעבודה בקבוצות ויש בו שולחנות וכיסאות נאים ונוחים. בכל שולחן יש מחשב שניתן גם לחברו למסך ה- LCD.  ניתן להתחבר ל- LCD גם באמצעות המחשב הנייד.

החדר השני הוא חדר אתנחתה, "חדר שאנטי". בחדר זה פוזרו כורסאות ופופים צבעוניים שבהם ניתן להשתרע, לנוח, לשוחח, להאזין למוסיקה באוזניות, או לצפות במסך ה-LCD שאליו ניתן להתחבר באמצעות המחשב הנייד.

חדרים אלה מצטרפים לחדרי הלמידה בקבוצות שבקומת-הכניסה ובקומת הקרקע.

מידע נוסף

תמונות

הספרייה למדעי החברה ולניהול רכשה מאגר מידע חדש: Business Source Premier

הספרייה למדעי החברה ולניהול רכשה  את מאגר המידע  Business Source Premier . המאגר מכיל למעלה מ – 2000  כתבי-עת אקדמיים, מקצועיים ופופולריים בתחומי ניהול, מנהל עסקים, כלכלה, שיווק, פרסום, בנקאות, התנהגות ארגונית, לימודי עבודה ונושאים קשורים נוספים.
מנוע החיפוש של המאגר נוח לעבודה והוא כולל פרמטרים רבים שבהם ניתן להגביל את החיפוש, לעשותו מדויק יותר, ולקבל תוצאות  המתאימות בדיוק לצרכי המשתמשים.

רכישת המאגר על-ידי הספרייה תאפשר למשתמשים  גישה למאמרים רבים דרך האינטרנט, מאמרים שעד כה היו רק בגרסה מודפסת, בנייר.

רשימת כתבי העת הכלולים במאגר Business Source Premier

תערוכת צילומים "שני צלמים – הודו אחת" מוצגת בספרייה למדעי החברה ולניהול

תערוכת צילומים העוסקת בהודו של הצלמים ברוך לביא ועמית בהט מוצגת בספרייה למדעי החברה ולניהול בקומת הכניסה ובקומה התחתונה.

ברוך לביא משלב את הצילום עם אהבתו לתור את הארץ ברגליים ולטייל בעולם. הוא מחפש בצילום את הדרמה האנושית, את המיוחד בתוך המראה הבנאלי, את הצוהר למגוון אורחות חייהם של בני האדם. הצילום, לתפיסתו, מחזק את האהבה לטבע, וחושף בו תופעות שמבט רגיל אינו מגלה.

בטיוליו הרבים בחו"ל מתעד עמית בהט  את חוויותיו בצילום אתרים, טבע, ונוף אנושי מקומי. הוא מרבה לצלם פורטרטים המביעים את רצונו לגשר על הבדלי התרבות, הגזע והגיל, וליצור קשר רגעי עם המצולמים, הנפתחים אליו ואל מצלמתו בהסכמה ובשיתוף פעולה.

למידע נוסף על התערוכה

מאגרי מידע 2009 – חידושים, מגמות וטכנולוגיות

לפני כ – 3 שנים פנה אלי עמי סלנט, וביקש שארצה על מאגרי מידע במסגרת יום העיון הקבוע שהוא מארגן בכנס  "אינפומידע". השנה המסורת המשיכה ורצ"ב שקפי ההרצאה. ההרצאה הועברה אתמול לצוותי ספריות אוניברסיטת ת"א, במסגרת מפגש עדכון שהתקיים ביוזמתה של מרים גרינברג מהספרייה למדעי החיים ולרפואה. 

מאגרי מידע 2009 –  חידושים, מגמות וטכנולוגיות

YouTube השיקו את YouTube EDU

באתר  YouTube הועלה בשבוע  שעבר ערוץ סרטונים חדש בשם   YouTubeEDU. ערוץ  זה מרכז כעת את כל הסרטונים של אוניברסיטאות ומכללות.  הקבצים יועלו מדי יום, ויסודרו על פי שמותיהם או מספר הצפיות בהם. בערוץ ניתן למצוא מגוון הרצאות וחומר אקדמי מעניין בנושאים שונים. כמו בכל הערוצים של YouTube, גם בערוץ זה כל הסרטונים מוצעים לצפייה בחינם, למרות ערכם הרב.

קישור ל –  YouTubeEDU

אוניברסיטת MIT החליטה על העלאת פרסומי חוקריה לאוסף הפקדה (repository)

חוקרי אוניברסיטת  MIT  החליטו השבוע על העלאת מחקריהם  לאוסף הפקדה מוסדי (repository) שיהיה פתוח ונגיש לכולם. החלטה זאת הופכת את אוניברסיטת MIT לאוניברסיטה הראשונה המתחייבת לפרסם את  פרסומי חוקריה באתר נגיש ופתוח לכולם.

ספריות MIT לקחו חלק בתהליך קבלת ההחלטה, בנסיון  משותף ליצור  מודל עיסקי חדש ומשופר ביחסי מו"לים- חוקרים, אוניברסיאות וספריות אקדמיות.

קישור להודעה

מיקרוסופט השיקה את אינטרנט אקספלורר 8, כולל גרסה עברית

לאחר שנתיים של פיתוח, וכשנה לאחר שחרור גרסת הבטה הראשונה, השיקה מיקרוסופט ביום ה' האחרון את הגרסה הסופית של אינטרנט אקספלורר 8. הגרסה החדשה של הדפדפן הושקה ב-25 שפות במקביל, כשאחת מהן היא עברית. מעבר לעברות מלא של הממשק, מדובר גם ביצירת תכנים בעברית שמתאימים לדפדפן, כולל כאלה שמתאימים לכמה מהתכונות החדשות שהוא מציע, בהן מאיצי גלישה לאתרי תוכן ומידע ישראליים.

הדפדפן החדש אמנם זמין כבר להורדה, אולם מיקרוסופט תחל להציע אותו לכל משתמשי חלונות XP ומעלה ב-Windows Update רק ביום ב' הקרוב, ה-23 במרץ. זאת, בקצב של כאחוז מהמשתמשים ליום, כשהמטרה היא להשלים את ההליך הזה עד נובמבר. ב-24 בחודש יוצע הדפדפן לכל מי שמותקנת במחשב שלו גרסת בטה או RC של אקספלורר 8.

טליה בנימיני, מנהלת שיווק חלונות במיקרוסופט ישראל, והאחראית על השקת הדפדפן החדש בארץ, אמרה לקראת ההשקה, כי "אקספלורר 8 הוא דפדפן שמותאם לעולם האמיתי של האינטרנט. השוק תחרותי כיום בהרבה, הצרכים של הגולשים מאוד השתנו, והאינטרנט עצמו השתנה. בישראל, נתח השוק של אקספלורר הוא 80%, אבל, למרות זאת, ההתגברות בתחרות מחייבת אותנו להיות יצירתיים וחדשניים יותר, ואנחנו צריכים לדעת לחבר בין הטכנולוגיות הכי עדכניות למה שבאמת משתמשים צריכים באינטרנט".

במיקרוסופט טוענים לשיפורים גדולים מאוד בגרסה 8 של הדפדפן לעומת גרסה 7, כשהדבר העיקרי מבחינתם הוא שימוש במשאבים וצורת העבודה עם הלשוניות (טאבים). לטענתם, הגרסה החדשה צורכת פחות מ-70% מכוח העיבוד ופחות מ-20% אחוזים מכמות הזיכרון לעומת גרסה 7. כמו כן, כל לשונית מהווה למעשה יישום בפני עצמו, כמו שכבר קיים בדפדפן של גוגל. כך שקריסה של אתר בלשונית שכזו אינה אמורה להביא לקריסת הדפדפן כולו. מנגנון אחר שיהיה באקספלורר 8 הוא ההתאוששות: במקרה של קריסה כללית של הדפדפן, זה מבצע תהליך התאוששות חדש מעצמו, ופותח מחדש את כל הלשוניות שהיו פעילות לפני הקריסה.

אינטרנט אקספלורר 8 מציע גם כמה תכונות חדשות, חלקן ייחודיות לדפדפן עצמו. הראשונה היא שינוי בשורת הכתובת שמשמשת בדפדפן החדש גם לביצוע חיפושים בפועל, כולל בעברית. "מספיק לכתוב כמה אותיות או מילה, אפילו בעברית, כדי לקבל קיצורי דרך מיידים לתארים בהיסטוריה, במועדפים ואפילו ב-RSS", אמר גיא בורשטיין, מומחה טכנולוגיות פיתוח במיקרוסופט ישראל. "מעבר לכך, ביצענו שינוי בתיבת ההיסטוריה של הגלישה, כך שניתן לבצע חיפוש טקסטואלי במקום שצריך לזכור תאריך גלישה"…

לכתבה המלאה

Jewish Women: A Comprehensive Historical Encyclopedia – אנציקלופדיה חופשית באינטרנט

משרה אמנו ועד דבורה הנביאה, מהנרייטה סאלד ועד גולדה מאיר – אלפי נשים בהיסטוריה היהודית השפיעו על החברות בהן חיו. כלת פרס ישראל פרופ' אליס שלוי ובעלה משה עמלו על אנציקלופדיה חדשה שכוללת יותר מ-2,000 ערכים על נשים יהודיות.

כדי לערוך סדר בתחום נשים ומגדר, הגה בתחילה שלוי אנציקלופדיה עולמית שתקיף נשים מכל העמים ומכל התקופות. אולם לאחר שנוכח כי פרויקט שאפתני זה לא ניתן לביצוע, החליט להסתפק בתחום שבו יש לו מקורות וידע – חקר הנשים היהודיות, וכך נולדה האנציקלופדיה הייחודית. משה שלוי היה היוזם ואוסף החומר, ואילו אליס מילאה תפקיד בתחום העריכה. התוצאה היא אנציקלופדיה דיגיטלית הזמינה באינטרנט, כתובה באנגלית וכוללת מעל אלפיים ערכים (3,200,000 מילה), ביוגרפיות ומאמרים תמאטיים – רובם פרי מחקר חדשני ומעודכן.
"זו תרומה גדולה מאוד לתחום של לימודי נשים ועושה צדק עם ציבור שלם שבמשך כל הדורות לא זכה להכרה שראוי לה", אומר פרופ' שלוי. "ההישג הגדול של החיבור הזה הוא הצגת ה-Her Story". שלוי אף טוענת כי האנציקלופדיה משקפת את הצמיחה של תחום חקר נשים ומגדר שקיבל תאוצה משנות ה-80 ואילך.  עורכות האנציקלופדיה הן פרופ' פאולה היימן מאוניברסיטת ייל ופרופ' דליה עופר מהאוניברסיטה העברית.
כתובת האנציקלופדיה: http://jwa.org/encyclopedia

כתבי-עת אלקטרוניים חדשים בכלכלה של ה- American Economic Association

החל מ-2009 הספרייה למדעי החברה ולניהול מנויה על 4 כתבי-עת אלקטרוניים חדשים בכלכלה היוצאים לאור על-ידי ה- American Economic Association.
4 כתבי-עת חדשים אלה מצטרפים ל-3 כתבי-העת הוותיקים של  The American Economic Association להם הספרייה מנויה החל מהגיליון הראשון.

נאס"א וגוגל יקימו בית ספר לתחומי חדשנות

סוכנות החלל האמריקנית, נאס"א, וגוגל הכריזו על הקמת בי"ס חדש בשם Singularity University, שיעמוד בראשו כנשיא המדען, הסופר והעתידן המפורסם ד"ר ריימונד קורצווייל. בית הספר יעסוק בנושאי חדשנות וימוקם באופן זמני בקמפוס של נאס"א בעמק הסיליקון שבקליפורניה.

מסלול הלימוד באוניברסיטת סינגולריטי יהיה בן תשעה שבועות ויילמדו בה קורסים בנושאים כמו תבונה מלאכותית, ננו-טכנולוגיה וביו-טכנולוגיה, כשהמטרה היא ללמוד את הפוטנציאל הגלום בטכנולוגיות ולצפות כיצד ישפיעו ההמצאות הטכנולוגיות על האנושות. "אנו מצויים עתה בעיצומו של מסלול תלול ומואץ בהתקדמות טכנולוגיות מידע במגוון רחב של תחומים, כמו בריאות, ננו-טכנולוגיה ותבונה מלאכותית", אמר ד"ר קורצווייל לאחר ההודעה על מינויו. "רק הטכנולוגיות המתפתחות האלה מסוגלות להשפיע על האתגרים הגדולים העומדים בפני האנושות – החל באנרגיה וסביבה, ועד מחלות ועוני".

לדבריו, "המיקוד החזק של אוניברסיטת סינגולריטי בלימוד בין תחומי נועד לטפח מנהיגים, שייצרו עולם עתידי מיוחד, יצירתי ופורה. המשמעות של 'חוק ההאצה' (שלטענתו הוא הרחבה של חוק מור לגבי צמיחה אקספוננציאלית בהתקדמות המדעית) היא, שהטכנולוגיה תהיה בעוצמה של פי מיליון מאשר עכשיו, והיא עשויה לחולל שינויים עמוקים ומרחיקי לכת בקרב האנושות. אחד מהיעדים של בית הספר הוא ממש לצלול לעומק הטכנולוגיות הצומחות האלה, כדי ליצור הקשרים ביניהן וליישם את הרעיונות האלה באתגרים הניצבים בפני האנושות".

בקיץ הקרוב יפתח בית הספר את שעריו ל-30 הסטודנטים הראשונים מרחבי העולם. בהמשך, יוגדלו הכיתות ל-120 סטודנטים. המחיר: 25 אלף דולרים (יהיו גם מלגות).

בית הספר יציע גם מסלולי לימוד של שלושה ימים ועשרה ימים למנכ"לים ובעלי תפקידים בכירים, שייתנו להם אפשרות לחזות קדימה ולהחליט אילו טכנולוגיות עשויות לשנות את החברות והתעשיות שהם פעילים בהן בחמש עד עשר השנים הבאות.

שמו של בית הספר נגזר מספרו השנוי במחלוקת של ד"ר קורצווייל, שפורסם ב-2005, בשם "The Singularity is Near" , שבו הוא טוען כי ההתקדמות האקספוננציאלית של הטכנולוגיה תשנה את החברה משום שייוצרו מחשבים שיהיו "חכמים" יותר מבני האדם. לטענתו, הקפיצה המהירה בכוח המיחשוב תניע התקדמות גם בתחומים אחרים וביחד הם יתרמו לפתרון בעיות גלובליות, כמו שינויי אקלים, עוני, רעב ומחלות.

 

Britannica 2.0

אנציקלופדיית בריטניקה העלתה אתר חדש, בו היא מאפשרת לגולשים לערוך ולעדכן ערכים, בדיוק כמו בוויקיפדיה. בניגוד לוויקיפדיה, גולשים שירצו לערוך ערכים באנציקלופדיית בריטניקה יצטרכו להירשם למערכת ולחשוף את שמם האמיתי, כמו גם את כתובתם, כנראה כדי לנסות למנוע עדכונים שקריים או בעלי אינטרסים של ערכים רגישים. הערכים המשופצים יוכלו להגיע גם לגרסאות המודפסות של האנציקלופדיה, שמתעדכנת כל שנתיים.

ראיון עם נשיא בריטניקה, ג'ורג קוז

אתר בריטניקה

Worldcat נגיש מעתה גם למשתמשי הטלפון הסלולרי

Worldcat, הקטלוג המקוון של OCLC, נגיש מעתה גם למשתמשי הטלפון הסלולרי. בשלב זה מדובר בפרוייקט נסיוני בשם WorldCat Mobile, המבוצע בארה"ב ובקנדה ומתוכנן להימשך כחצי שנה.

מקור הידיעה: OCLC

למידע נוסף

סרטון וידאו קצר המדגים את השימוש ב – WorldCat Mobile

ICOLC Statement on the Global Economic Crisis

ICOLC, הקואליציה של קונסורצומי ספריות בעולם, פרסמה הצהרה על המשבר הכלכלי הגלובלי והשפעתו על הספריות ותקציביהם המתדלדלים. ההצהרה קוראת למול"ים לקיים דיאלוג עם הספריות למציאת פתרון משותף ומודלים חדשים.

מלמ"ד (המרכז לשירותי מידע דיגיטליים) שהינו הקונסורציום הישראלי, חבר בקואליציה ושותף להצהרה זאת.

קישור להצהרה

תקרא – תצליח

כאשר הכלכלה האמריקנית ממשיכה להידרדר, יותר אנשים מחפשים דרכים להגדיל את פוטנציאל הרווחים שלהם על-ידי פתיחת עסקים חדשים, שיפור עסקים קיימים, או ליטוש המועמדות שלהם למשרות בשוק העבודה. הבעיה היא שכל אחד מהדברים הללו מצריך השקעה, לא רק של זמן אלא גם של מזומנים – משהו שמצוי בצמצום אצל רוב האמריקנים בימים אלו.

לכן, לפני שפונים לשלם עבור ייעוץ עסקי, קואוצ'ינג או תוכנית שיווק באינטרנט, כדאי אולי לנסות לחפור יותר עמוק. יש כרטיס פלסטי אחד ששוכב בארנקים של אנשים, ויש לו את העוצמה לסייע בתקופת מיתון מבלי להזדקק לחילוץ ממשלתי – כרטיס המנוי בספרייה.

לפי העיתון "מיאמי הראלד", ספרנים בדרום פלורידה מבחינים בעלייה במספר המבקרים במחלקת ספרי העיון בספריות שלהם, בחיפוש אחר כל דבר, מנושאי מימון וכספים, דרך שוק העבודה וכלה בשיווק ובסיוע טכני. הצרכנים יודעים שהספרייה משאילה ספרים, אך הם אינם תמיד מודעים לכמויות המידע שעומדות לרשותם בכל ספרייה, ללא כל תשלום מלבד דמי המנוי. הספריות לא רק גדושות בספרי עסקים פופולריים, בקלטות DVD ובכתבי-עת בנושאי עסקים. רבות מהן גם מציעות סמינרים וסדנאות בחינם בנושאים כמו ניהול תקציבי, התמודדות עם פיטורים, כתיבה של תוכנית עסקית או תיקון מצב האשראי. הספריות גם משמשות חוליית קישור בחינם למאגרים מקוונים שמכילים כמויות אדירות של מידע.

ספרייה נוספת שמתמחה ביעוץ עיסקי היא ה – British Library, שפתחה בשנה האחרונה את ה – 

Business & IP Centre

תקציר הרצאתו של ניל אינפילד, מנהל המרכז, בכנס Online2008:

MOVING FROM READERS TO CUSTOMERS AND CLIENTS IN THE BUSINESS AND IP CENTRE AT THE BRITISH LIBRARY

לידיעה המלאה שהתפרסמה ב-  Miami Herald

לתמצית הידיעה שפורסמה ב"גלובס"

 

מגזין אישי במיוחד

מיזם נסיוני של בנק HSBC מאפשר לנוסעים בשדה התעופה Heathrow להרכיב לעצמם כתב עת מודפס שמבוסס על מאמרים שמתאימים להם במיוחד. החל מהחודש, הבנק הבינלאומי HSBC יציע לנוסעים בשדה התעופה Heathrow הזדמנות לבחור מאמרים בנושאים שמעניינים אותם, לכרוך אותם בכריכה קשה ולקחת את כתב העת שיצרו למטוס.

 דלפק שממוקם אחרי הבידוק הביטחוני בטרמינל 1 של נמל התעופה יברך את פני הנוסעים עם כתב עת ממותג של HSBC בכריכה קשה. הנוסעים יוכלו לדפדף במבחר המגוון של מאמרים שמסודרים על מדפים מוארים. מקור המאמרים בסיקורים תקשורתיים מרחבי העולם שמתמקדים בנושאים כלליים: מסחר ופוליטיקה, בריאות, ספורט, מדיה ותרבות. צרכנים יוכלו גם לבחור מתוך מגוון כותבים, כולל השף המפורסם ג'יימי אוליבר, ביורן בורג ועוד. לאחר שבחרו, יקחו הנוסעים את המאמרים לעמדת הכריכה של HSBC, שם הם יהפכו לכתב עת בכריכה קשה. השלב הנסיוני של התכנית יימשך שבועיים והוא חלק ממסע פרסום שמקדם את  כרטיס Premier של HSBC. 

כתב העת האישי מספק חוויה ממותגת לנוסעים מרחבי העולם, והוא מדגיש את העובדה שקהל היעד של הכרטיס הוא בעלי הממון. אם כתב העת ימשיך מעבר לשלב הנסיוני, אפשר יהיה להציע אותו גם כהטבה ללקוחות תכנית Premier של הבנק. מכל מקום, זו ראיה נוספת לכך שהעולם הופך להיות אישי יותר ויותר. אם לא נאפשר לצרכנים לעשות דברים בדרכם, הם ילכו לעשות אותם במקומות אחרים. 

למידע נוסף

מאגר SourceOECD

הספרייה למדעי החברה ולניהול רכשה מנוי למאגר SourceOECD.

מאגר SourceOECD הוא מאגר בטקסט מלא, הכולל כתבי עת, ספרים  ונתונים סטטיסטיים  שפרסם ארגון OECD, החל משנת 1998.  בין הנושאים הכלולים במאגר: מדיניות ציבורית, כלכלה,בריאות, חינוך, איכות הסביבה, חקלאות, טכנולוגיה, מסחר, מיסוי ועוד.

מדריך קצר למאגר

פרוייקט גוטנברג וספרים אלקטרוניים במהדורת סלולר

פרוייקט גוטנברג הידוע  מאפשר מעתה לבעלי טלפון סלולרי, להוריד ולקרוא  ספרים אלקטרוניים הזמינים כחלק מהפרוייקט, באמצעות מכשירי הסלולר שברשותם. אפשרות זאת, המכונה  PG mobile , מהווה חשיפה  משמעותית לתכני פרוייקט חשוב זה.

הרציונל מאחורי ההחלטה התפרסם ב" Project Gutenberg News ".