תקרא – תצליח

כאשר הכלכלה האמריקנית ממשיכה להידרדר, יותר אנשים מחפשים דרכים להגדיל את פוטנציאל הרווחים שלהם על-ידי פתיחת עסקים חדשים, שיפור עסקים קיימים, או ליטוש המועמדות שלהם למשרות בשוק העבודה. הבעיה היא שכל אחד מהדברים הללו מצריך השקעה, לא רק של זמן אלא גם של מזומנים – משהו שמצוי בצמצום אצל רוב האמריקנים בימים אלו.

לכן, לפני שפונים לשלם עבור ייעוץ עסקי, קואוצ'ינג או תוכנית שיווק באינטרנט, כדאי אולי לנסות לחפור יותר עמוק. יש כרטיס פלסטי אחד ששוכב בארנקים של אנשים, ויש לו את העוצמה לסייע בתקופת מיתון מבלי להזדקק לחילוץ ממשלתי – כרטיס המנוי בספרייה.

לפי העיתון "מיאמי הראלד", ספרנים בדרום פלורידה מבחינים בעלייה במספר המבקרים במחלקת ספרי העיון בספריות שלהם, בחיפוש אחר כל דבר, מנושאי מימון וכספים, דרך שוק העבודה וכלה בשיווק ובסיוע טכני. הצרכנים יודעים שהספרייה משאילה ספרים, אך הם אינם תמיד מודעים לכמויות המידע שעומדות לרשותם בכל ספרייה, ללא כל תשלום מלבד דמי המנוי. הספריות לא רק גדושות בספרי עסקים פופולריים, בקלטות DVD ובכתבי-עת בנושאי עסקים. רבות מהן גם מציעות סמינרים וסדנאות בחינם בנושאים כמו ניהול תקציבי, התמודדות עם פיטורים, כתיבה של תוכנית עסקית או תיקון מצב האשראי. הספריות גם משמשות חוליית קישור בחינם למאגרים מקוונים שמכילים כמויות אדירות של מידע.

ספרייה נוספת שמתמחה ביעוץ עיסקי היא ה – British Library, שפתחה בשנה האחרונה את ה – 

Business & IP Centre

תקציר הרצאתו של ניל אינפילד, מנהל המרכז, בכנס Online2008:

MOVING FROM READERS TO CUSTOMERS AND CLIENTS IN THE BUSINESS AND IP CENTRE AT THE BRITISH LIBRARY

לידיעה המלאה שהתפרסמה ב-  Miami Herald

לתמצית הידיעה שפורסמה ב"גלובס"

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *