נאס"א וגוגל יקימו בית ספר לתחומי חדשנות

סוכנות החלל האמריקנית, נאס"א, וגוגל הכריזו על הקמת בי"ס חדש בשם Singularity University, שיעמוד בראשו כנשיא המדען, הסופר והעתידן המפורסם ד"ר ריימונד קורצווייל. בית הספר יעסוק בנושאי חדשנות וימוקם באופן זמני בקמפוס של נאס"א בעמק הסיליקון שבקליפורניה.

מסלול הלימוד באוניברסיטת סינגולריטי יהיה בן תשעה שבועות ויילמדו בה קורסים בנושאים כמו תבונה מלאכותית, ננו-טכנולוגיה וביו-טכנולוגיה, כשהמטרה היא ללמוד את הפוטנציאל הגלום בטכנולוגיות ולצפות כיצד ישפיעו ההמצאות הטכנולוגיות על האנושות. "אנו מצויים עתה בעיצומו של מסלול תלול ומואץ בהתקדמות טכנולוגיות מידע במגוון רחב של תחומים, כמו בריאות, ננו-טכנולוגיה ותבונה מלאכותית", אמר ד"ר קורצווייל לאחר ההודעה על מינויו. "רק הטכנולוגיות המתפתחות האלה מסוגלות להשפיע על האתגרים הגדולים העומדים בפני האנושות – החל באנרגיה וסביבה, ועד מחלות ועוני".

לדבריו, "המיקוד החזק של אוניברסיטת סינגולריטי בלימוד בין תחומי נועד לטפח מנהיגים, שייצרו עולם עתידי מיוחד, יצירתי ופורה. המשמעות של 'חוק ההאצה' (שלטענתו הוא הרחבה של חוק מור לגבי צמיחה אקספוננציאלית בהתקדמות המדעית) היא, שהטכנולוגיה תהיה בעוצמה של פי מיליון מאשר עכשיו, והיא עשויה לחולל שינויים עמוקים ומרחיקי לכת בקרב האנושות. אחד מהיעדים של בית הספר הוא ממש לצלול לעומק הטכנולוגיות הצומחות האלה, כדי ליצור הקשרים ביניהן וליישם את הרעיונות האלה באתגרים הניצבים בפני האנושות".

בקיץ הקרוב יפתח בית הספר את שעריו ל-30 הסטודנטים הראשונים מרחבי העולם. בהמשך, יוגדלו הכיתות ל-120 סטודנטים. המחיר: 25 אלף דולרים (יהיו גם מלגות).

בית הספר יציע גם מסלולי לימוד של שלושה ימים ועשרה ימים למנכ"לים ובעלי תפקידים בכירים, שייתנו להם אפשרות לחזות קדימה ולהחליט אילו טכנולוגיות עשויות לשנות את החברות והתעשיות שהם פעילים בהן בחמש עד עשר השנים הבאות.

שמו של בית הספר נגזר מספרו השנוי במחלוקת של ד"ר קורצווייל, שפורסם ב-2005, בשם "The Singularity is Near" , שבו הוא טוען כי ההתקדמות האקספוננציאלית של הטכנולוגיה תשנה את החברה משום שייוצרו מחשבים שיהיו "חכמים" יותר מבני האדם. לטענתו, הקפיצה המהירה בכוח המיחשוב תניע התקדמות גם בתחומים אחרים וביחד הם יתרמו לפתרון בעיות גלובליות, כמו שינויי אקלים, עוני, רעב ומחלות.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *