מיקרוסופט השיקה את אינטרנט אקספלורר 8, כולל גרסה עברית

לאחר שנתיים של פיתוח, וכשנה לאחר שחרור גרסת הבטה הראשונה, השיקה מיקרוסופט ביום ה' האחרון את הגרסה הסופית של אינטרנט אקספלורר 8. הגרסה החדשה של הדפדפן הושקה ב-25 שפות במקביל, כשאחת מהן היא עברית. מעבר לעברות מלא של הממשק, מדובר גם ביצירת תכנים בעברית שמתאימים לדפדפן, כולל כאלה שמתאימים לכמה מהתכונות החדשות שהוא מציע, בהן מאיצי גלישה לאתרי תוכן ומידע ישראליים.

הדפדפן החדש אמנם זמין כבר להורדה, אולם מיקרוסופט תחל להציע אותו לכל משתמשי חלונות XP ומעלה ב-Windows Update רק ביום ב' הקרוב, ה-23 במרץ. זאת, בקצב של כאחוז מהמשתמשים ליום, כשהמטרה היא להשלים את ההליך הזה עד נובמבר. ב-24 בחודש יוצע הדפדפן לכל מי שמותקנת במחשב שלו גרסת בטה או RC של אקספלורר 8.

טליה בנימיני, מנהלת שיווק חלונות במיקרוסופט ישראל, והאחראית על השקת הדפדפן החדש בארץ, אמרה לקראת ההשקה, כי "אקספלורר 8 הוא דפדפן שמותאם לעולם האמיתי של האינטרנט. השוק תחרותי כיום בהרבה, הצרכים של הגולשים מאוד השתנו, והאינטרנט עצמו השתנה. בישראל, נתח השוק של אקספלורר הוא 80%, אבל, למרות זאת, ההתגברות בתחרות מחייבת אותנו להיות יצירתיים וחדשניים יותר, ואנחנו צריכים לדעת לחבר בין הטכנולוגיות הכי עדכניות למה שבאמת משתמשים צריכים באינטרנט".

במיקרוסופט טוענים לשיפורים גדולים מאוד בגרסה 8 של הדפדפן לעומת גרסה 7, כשהדבר העיקרי מבחינתם הוא שימוש במשאבים וצורת העבודה עם הלשוניות (טאבים). לטענתם, הגרסה החדשה צורכת פחות מ-70% מכוח העיבוד ופחות מ-20% אחוזים מכמות הזיכרון לעומת גרסה 7. כמו כן, כל לשונית מהווה למעשה יישום בפני עצמו, כמו שכבר קיים בדפדפן של גוגל. כך שקריסה של אתר בלשונית שכזו אינה אמורה להביא לקריסת הדפדפן כולו. מנגנון אחר שיהיה באקספלורר 8 הוא ההתאוששות: במקרה של קריסה כללית של הדפדפן, זה מבצע תהליך התאוששות חדש מעצמו, ופותח מחדש את כל הלשוניות שהיו פעילות לפני הקריסה.

אינטרנט אקספלורר 8 מציע גם כמה תכונות חדשות, חלקן ייחודיות לדפדפן עצמו. הראשונה היא שינוי בשורת הכתובת שמשמשת בדפדפן החדש גם לביצוע חיפושים בפועל, כולל בעברית. "מספיק לכתוב כמה אותיות או מילה, אפילו בעברית, כדי לקבל קיצורי דרך מיידים לתארים בהיסטוריה, במועדפים ואפילו ב-RSS", אמר גיא בורשטיין, מומחה טכנולוגיות פיתוח במיקרוסופט ישראל. "מעבר לכך, ביצענו שינוי בתיבת ההיסטוריה של הגלישה, כך שניתן לבצע חיפוש טקסטואלי במקום שצריך לזכור תאריך גלישה"…

לכתבה המלאה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *