ב– 23 באוקטובר 2009 אוניברסיטת בוסטון הודיעה על השקתו של מאגר הפקדה מוסדי פתוח לכול – Digital Common . כיום למעלה מ- 90% מהמו"לים מאשרים פרסום גרסאות של הפרסומים במאגרי הפקדה מוסדיים, ולכן לחלק הארי של הפרסומים במאגר יש גישה חופשית לטקסט המלא.
המאגר כולל אוספים בתחומי דעת מגוונים : אמנויות, תקשורת, הנדסה, רפואה, רפואת שיניים, חינוך, ניהול, בריאות הציבור, עבודה סוציאלית, תיאולוגיה ועוד.. גם אוסף דיסרטציות קיים במאגר.
בעת ההשקה המאגר כלל כ- 1000 פריטים, וצוות הספרייה בשיתוף עם המחלקות השונות באוניברסיטה פועל למען הוספת פריטים נוספים למאגר.
אפשר לדפדף ולחפש במאגר. החיפוש המתקדם מאפשר להגביל את החיפוש לאוספים מסוימים. אפשר לחפש בטקסט המלא של החומרים ואפשר להגביל את החיפוש למספר שדות : כותר, מחבר, שפה ועוד.. אפשר למיין את תוצאות החיפוש על פי רלוונטיות, תאריך וכותר.
ומי שמחפש חומר במשפטים – יוכל לעשות זאת במאגר של בית הספר למשפטים באוניברסיטת דיוק שהצהירה אף היא ב- 19 באוקטובר על השקתו של מאגר במשפטים שכולל למעלה מ- 3000 מאמרים. גם ביוזמה זו בלטה תרומתם של הספריות.
למאגר המוסדי של אוניברסיטת בוסטון
להצהרה על השקת המאגר המוסדי בבוסטון
למאגר המשפטי בדיוק
להצהרה על השקתו של המאגר בדיוק
פעמים רבות האימרה "תמונה אחת שווה אלף מלים" מוכיחה את עצמה. הצגה ויזואלית של נתונים או של טקסטים יכולה לעזור למשתמש לגלות מגמות שקשה להסיק עליהם מקריאת הנתונים או הטקסט.
באוקטובר 2008 כתבתי
– אתר שמגדיר עצמו כ- " a brave new world of learning"
מקורות מידע בתחום החינוך אפשר למצוא בשפע ברשת האינטרנט. הבעיה היא למצוא את המקורות המתאימים.
אגודת המו"לים המדעיים 

שאלת המפתח עימה מתמודדים מו"לים, מחברים וספרנים היא מי משלם עבור ה"גישה הפתוחה".
שבוע ה"גישה הפתוחה" מתקרב!
LigerCat
Wiki