Omgili – מנוע חיפוש ייעודי לקבוצות דיון ופורומים

קבוצות דיון, רשומות דיוור ופורומים הם מקור אידיאלי להיעזר בידע ובניסיון של אנשים אחרים בעלי עניין, לדון בבעיות משותפות ולמצוא להן פתרון, לקבל המלצות בנושאים שונים, להחליף רעיונות ולהשיג מידע שימושי כגון: מידע הקשור לפתרון בעיות טכניות בתוכנה ובחומרה, מידע תיירותי, מידע בנושאי צרכנות ועוד..

מנוע חיפוש-על ייעודי לחיפוש תכנים אלו שנוצרו על ידי אנשים הוא מנוע החיפוש Omgili, אשר סורק, נכון להיום, על סמך המידע באתר, מיליוני דיונים מלמעלה מ-100000 מקורות.
ל- Omgili שירותים ייחודיים משניים כגון: Omgili Q&A שמתמקד בשאלות ותשובות, Omgili TV Shows ,שמתמקד בתכניות טלוויזיה , Omgili Israel , ולמי שמעוניין לשלב בין שני העולמות – דפים ואתרי אינטרנט ממנועי חיפוש מחד, ודיונים מאידך, מוצע המנשק של http://google.omgili.com/.
שימוש נוסף אפשרי למנוע, שהיה גם המטרה להקמתו, על פי כתבה שהתפרסמה ב"הארץ", הוא לעזור לחברות להבין מה אומרים עליהם הגולשים.

כדי להתנסות במנוע ערכתי מספר חיפושים בנושאים שונים כגון: טיפים להדפסות ב-excel, רמות סוכר גבוהות בדם –  וקיבלתי תוצאות רלוונטיות. מן הראוי לציין שב- Google Groups הוותיק יותר קיבלתי מספר גדול יותר של תוצאות. ולכן בחיפוש תכנים מקבוצות דיון כדאי לא לשכוח אותו.

מכל מקום, יש להניח שהתכנים של שני המנועים לא יהיו חופפים מכיוון שהמקורות בהם משתמש Omgili, על פי מה שמוצהר באתר, מגוונים יותר, ואינם מצטמצמים רק לקבוצות דיון. לכן כדאי לחפש גם ב- Omgili. יש לזכור שהמנוע חדש יחסית ועם הגידול במאגר שלו תוצאותיו ישתפרו, ונקווה שיענה על הציפיות שתלו בו מפתחיו, כאשר העניקו לו את שמו Omgili שהוא ראשי תיבות ( acronym) של "Oh My God, I Love It".

אל האתר

Google Search Wiki

 

GOOGLE הודיעה ביום חמישי שעבר – 20.11.08, כי תאפשר למשתמשים לערוך את תוצאות החיפוש המוצגת בפניהם, בעזרת כלי חדש בשם SearchWiki.

חיפוש בוויקי (SearchWiki) – מאפשר לגולשים, המחוברים כמשתמשי GOOGLE, לפסול ולהקפיץ תוצאות חיפוש.

SearchWiki נועד לספק חוויה אישית למשתמש במנוע החיפוש של – GOOGLE וכמו כן, לאפשר למשתמשים לקבוע מחדש את סדר התוצאות, להוסיף הערות לתוצאות חיפוש ספציפיות ואף למנוע מ-GOOGLE להציג תוצאות שאינן רצויות או רלוונטיות, כך שבחיפוש הבא ייגרעו מתוצאות החיפוש.

שינוי ממשק של מנוע חיפוש בסדר גודל כמו GOOGLE הינו פריצת דרך משמעותית, היות וזו הפעם הראשונה בה מאפשרת GOOGLE למשתמש לשנות את כל הסדרים. אף על פי כן, בחברת GOOGLE טוענים היום שהשינוים הללו לא ישפיעו על אלגוריתם מנוע החיפוש ושיטות הדירוג, אלא יהוו שינוי מקומי בלבד שיצריך יצירת משתמש ב-GOOGLE. כמו כן, ב- GOOGLE לא פוסלים את האפשרות שבעתיד ישתמשו בנתונים שיאספו  מהגולשים על מנת לשדרג את האלגוריתם של מנוע החיפוש.

סרטון קצר להתרשמות המדגים את המערכת