עבודה חלומית של מהנדס?

לפי IEEE  "להרבה מהנדסים – עבודה היא רק אמצעי מילוי זמן בין לימודי קולג' לבין הפרישה", אך זה לא חייב להיות כך. במקרה וטרם הספקתם לקרוא בגליון פברואר 2009 של IEEE Spectrum – פורסם דו"ח על עבודות חלומיות של מהנדס. הדו"ח מספר על 10 מהנדסים אשר עוסקים במה שתמיד רצו ונהנים מעבודתם. כדי לקרוא על בונה הצעצועים, מטוסי סולר ועוד אתם מוזמנים להכנס ללינק הבא:
לכתבה מלאה

ExLibris משיקה את Rosetta

חברת ExLibris הישראלית הכריזה על השקתה של ExLibris Rosetta – מערכת לשימור מידע דיגיטלי. Rosetta הינה מערכת לשימור מידע דיגיטלי של ספריות (או כל ארגון אחר), אשר נבנתה על בסיס המערכת הראשונית  DPS – Digital Preservation System , ונכון להיום מעניקה לספריות אקדמיות, לאומיות ועירוניות  את האפשרות לבצע איסוף ושימור של אוספים הדיגיטלים כאשריתרונה המובהק הוא לשמש גישה אליהם  גם לדורות הבאים.

ה- Rosetta היא  תוכנה של שימור, ניהול, אחסון והפצה של פריטים דיגיטליים מסוגים שונים, המאפשרת שמירת  נתונים רלוונטיים המיוחדים לארגון ספציפי, והמשתנים ממקום למקום לפי מדיניות שנקבעה. המערכת מאפשרת גישה לחברי הארגון וגם מחוצה לו ומספקת מידע רחב על פריטים דיגיטליים, כגון: מתי, כיצד ועל-ידי מי הוטען הפריט למערכת, ופירוט המידע  הביבליוגרפי.

לכתבה מלאה

Designing Libraries

Designing Libraries – זהו אתר המיועד למתעניינים בעיצוב ותיכנון ספריות אקדמיות, עירוניות ולאומיות. האתר מספק כלים נדרשים ומידע על חידושים בנושא עיצוב ותיכנון ספריות וכמו כן, מעניק למשוטט בו רעיונות עיצוביים.

האתר כולל אפשרויות חיפוש במאגר מידע, מאגר תמונות, חדשות האתר ופורום לשיתוף רעיונות בין הגולשים.

גלריית תמונותתמונות של ספריות, מחלקות ומקומות מעניינים.

מאגר מידעהמאגר מאפשר חיפוש לפי הגדרות וקריטריונים רלוונטיים, וכולל למעלה מ-400 רשומות משנת 1990 ועד היום, של ספריות עירוניות, אקדמיות ולאומיות.

חדשות   על פרוייקטים של עיצוב ותיכנון ספריות.

מקורות מידעלינקים למאות מקורות הקשורים לעיצוב ותיכנון ספריות.

פורום רעיונות – התיעצות והתכתבות דרך רשומת התפוצה של Library Design

לעמוד הבית של האתר

הספרייה הלאומית של ישראל הוסיפה 788.000 רשימות ל-OCLC WorldCat

          

ב-11.12.08 הספרייה הלאומית של ישראל ו-OCLC סיימו  עבודה על פרוייקט נסיוני שבו הוכנסו 788,000 רשומות ביבליוגרפיות ויותר ממיליון פריטים מהספרייה הלאומית לקטלוג -OCLC WorldCat.

תהליך ההעברה הושלם ואת הרשומות הביבליוגרפיות ופריטי האוסף של הספרייה הלאומית ניתן למצוא כבר עכשיו באינטרנט, באמצעות WorldCat.org .

להודעה מ-OCLC

Deep Search: The digital future of findind out

   בתאריך 8.11.08 התקיים בוינה כנס –

 "Deep Search: The digital future of finding out" ,  שנערך על-ידי World-Information Institute, בשפה האנגלית והשתתפות בו הייתה חופשית.

אחת המטרות החשובות ביותר של הכנס הייתה להסביר על מאפייני החיפוש ב-Deep Search, כמו כן לשים דגש על מטרה נוספת, לא פחות חשובה, שקשורה למימד התרבותי  והחברתי של חיפוש מידע.

הכנס דן בהשלכות החברתיות והתרבותיות  של ים המידע הנגיש, שהולך ומתעצם מיום ליום, כגון –  כיצד צריך להראות המידע הדיגיטלי על מנת שיהיה נגיש וקריא? מה תהיינה ההשלכות על התקשורת הדיגיטלית? איך מתרגלים לכמות כה גדולה של מידע נגיש?  – שאלות אלו ואחרות, בהיבט של תרבות, קשורות לסיווג ולהצגת המידע ולא ניתן לפסוח עליהן, כיוון שמה שעומד לבחינה הוא איך אנו, כיחידים או כגופים וחברות, נקבל מידע על הסובב אותנו.

לינקים המובילים למידע נוסף על הכנס:

לתוכנית הכנס

לסרטוני וידאו של הכנס

Google Search Wiki

 

GOOGLE הודיעה ביום חמישי שעבר – 20.11.08, כי תאפשר למשתמשים לערוך את תוצאות החיפוש המוצגת בפניהם, בעזרת כלי חדש בשם SearchWiki.

חיפוש בוויקי (SearchWiki) – מאפשר לגולשים, המחוברים כמשתמשי GOOGLE, לפסול ולהקפיץ תוצאות חיפוש.

SearchWiki נועד לספק חוויה אישית למשתמש במנוע החיפוש של – GOOGLE וכמו כן, לאפשר למשתמשים לקבוע מחדש את סדר התוצאות, להוסיף הערות לתוצאות חיפוש ספציפיות ואף למנוע מ-GOOGLE להציג תוצאות שאינן רצויות או רלוונטיות, כך שבחיפוש הבא ייגרעו מתוצאות החיפוש.

שינוי ממשק של מנוע חיפוש בסדר גודל כמו GOOGLE הינו פריצת דרך משמעותית, היות וזו הפעם הראשונה בה מאפשרת GOOGLE למשתמש לשנות את כל הסדרים. אף על פי כן, בחברת GOOGLE טוענים היום שהשינוים הללו לא ישפיעו על אלגוריתם מנוע החיפוש ושיטות הדירוג, אלא יהוו שינוי מקומי בלבד שיצריך יצירת משתמש ב-GOOGLE. כמו כן, ב- GOOGLE לא פוסלים את האפשרות שבעתיד ישתמשו בנתונים שיאספו  מהגולשים על מנת לשדרג את האלגוריתם של מנוע החיפוש.

סרטון קצר להתרשמות המדגים את המערכת

Europeana

ב- 20.11.08, אמורה להיפתח לקהל הרחב  Europeana – הספריה הדיגיטלית של אירופה, שהיא גם מוזיאון וארכיון והכל באתר אחד. זהו פרויקט של שנתיים שהחל ביוני 2007 ומטרתו לאפשר גישה חופשית ליותר מ-2 מיליון פריטים דיגיטליים, כגון: סרטים, תמונות, ציורים, יצירות מיסיקאליות, מפות, כתבי יד, ספרים, עיתונים ומסמכי ארכיון שונים ובשנת 2010, להגיע אף ל- 6 מיליון פריטים דיגיטליים.

חשוב לציין כי האתר יתן מענה ל-23 שפות אירופאיות רשמיות, כגון: אנגלית, צרפתית, הולנדית, גרמנית ועוד.

התוכן הדיגיטלי נלקח מאוספים דיגיטליים קיימים של ספריות ומוזיאונים באירופה. זהו פרויקט מאוד מעניין ומומלץ לעיון.

לצפייה והתרשמות מאתר הספריה