קבוצות דיון, רשומות דיוור ופורומים הם מקור אידיאלי להיעזר בידע ובניסיון של אנשים אחרים בעלי עניין, לדון בבעיות משותפות ולמצוא להן פתרון, לקבל המלצות בנושאים שונים, להחליף רעיונות ולהשיג מידע שימושי כגון: מידע הקשור לפתרון בעיות טכניות בתוכנה ובחומרה, מידע תיירותי, מידע בנושאי צרכנות ועוד..
מנוע חיפוש-על ייעודי לחיפוש תכנים אלו שנוצרו על ידי אנשים הוא מנוע החיפוש Omgili, אשר סורק, נכון להיום, על סמך המידע באתר, מיליוני דיונים מלמעלה מ-100000 מקורות.
ל- Omgili שירותים ייחודיים משניים כגון: Omgili Q&A שמתמקד בשאלות ותשובות, Omgili TV Shows ,שמתמקד בתכניות טלוויזיה , Omgili Israel , ולמי שמעוניין לשלב בין שני העולמות – דפים ואתרי אינטרנט ממנועי חיפוש מחד, ודיונים מאידך, מוצע המנשק של http://google.omgili.com/.
שימוש נוסף אפשרי למנוע, שהיה גם המטרה להקמתו, על פי כתבה שהתפרסמה ב"הארץ", הוא לעזור לחברות להבין מה אומרים עליהם הגולשים.
כדי להתנסות במנוע ערכתי מספר חיפושים בנושאים שונים כגון: טיפים להדפסות ב-excel, רמות סוכר גבוהות בדם – וקיבלתי תוצאות רלוונטיות. מן הראוי לציין שב- Google Groups הוותיק יותר קיבלתי מספר גדול יותר של תוצאות. ולכן בחיפוש תכנים מקבוצות דיון כדאי לא לשכוח אותו.
מכל מקום, יש להניח שהתכנים של שני המנועים לא יהיו חופפים מכיוון שהמקורות בהם משתמש Omgili, על פי מה שמוצהר באתר, מגוונים יותר, ואינם מצטמצמים רק לקבוצות דיון. לכן כדאי לחפש גם ב- Omgili. יש לזכור שהמנוע חדש יחסית ועם הגידול במאגר שלו תוצאותיו ישתפרו, ונקווה שיענה על הציפיות שתלו בו מפתחיו, כאשר העניקו לו את שמו Omgili שהוא ראשי תיבות ( acronym) של "Oh My God, I Love It".
יפה שלום ,
תודה על העדכון ויותר מכך על ההערכה המועילה .
ראי קרדיט שקיבלת בצמתי מידע .
http://www.i-zm.info/data/article.phtml?c_id=3&id=1636
עמי סלנט
האתר גם בעברית
http://www.omgili.co.il
אני חושב שהמנועים האלה עושים עבודת קודש אבל הם לא יכולים לתקן את העיוותים המובנים חזק כל כך בעולם הפורומים ובטכנולוגיות ה-UI שלהם. פורומים הם כל כך לא יעילים. דוגמאות:
1. שיטת האשכולות היא שיטה בעייתית ביותר להגעה ללינק מדוייק של מענה מוצלח, בין גיבובים עצומים של כלום או אף תשובות שגויות
2. הפורום אינו מכיל שום אלמנט של קיטלוג או מיון פנימי שאפשר לעשות בו שימוש אמיתי. אפילו הניסיון של Ynet להוסיף לקהילות שלהם תיוג, נראה ככשלון צורב, שכן המשתמשים לא רואים מה הערך שהתיוג נותן.
3. השיטה שמחייבת הימצאות העונה באופן אקטיבי בפורום, במקום שהפניה או השאלה תמצא אותו, היא שיטה מיושנת ולא יעילה ולכן גם מספקת כל כך מעט פתרונות, עם כל כך הרבה פוטנציאל מבוזבז
4. העובדה שאשכול חדש עובר אחרי כמה שעות ל"פח הזבל של הגלילה" או סתם לעמוד 2 3 4 … היא קשה מנשוא, כיוון שאם השאלה שלך לא צפה לפני האנשים הנכונים בדקות שבהן נשאלה, אין סיכוי כמעט שהם יפקדו אותה, כל שכן יסייעו, יגיבו וכדומה.
כמובן שאני מכליל אבל בעיקרון, רוב הפורומים פשוט לא שם.
ובאופן מסוים מנועי חיפוש כאלה הם התירוץ של מפתחי טכנולוגיות הפורומים לא להתקדם לפתרונות המדיום הכל כך מיושן ומבוזבז הזה, שכמעט 20 שנה לא ממש השתנה..