GOOGLE הודיעה ביום חמישי שעבר – 20.11.08, כי תאפשר למשתמשים לערוך את תוצאות החיפוש המוצגת בפניהם, בעזרת כלי חדש בשם SearchWiki.
חיפוש בוויקי (SearchWiki) – מאפשר לגולשים, המחוברים כמשתמשי GOOGLE, לפסול ולהקפיץ תוצאות חיפוש.
SearchWiki נועד לספק חוויה אישית למשתמש במנוע החיפוש של – GOOGLE וכמו כן, לאפשר למשתמשים לקבוע מחדש את סדר התוצאות, להוסיף הערות לתוצאות חיפוש ספציפיות ואף למנוע מ-GOOGLE להציג תוצאות שאינן רצויות או רלוונטיות, כך שבחיפוש הבא ייגרעו מתוצאות החיפוש.
שינוי ממשק של מנוע חיפוש בסדר גודל כמו GOOGLE הינו פריצת דרך משמעותית, היות וזו הפעם הראשונה בה מאפשרת GOOGLE למשתמש לשנות את כל הסדרים. אף על פי כן, בחברת GOOGLE טוענים היום שהשינוים הללו לא ישפיעו על אלגוריתם מנוע החיפוש ושיטות הדירוג, אלא יהוו שינוי מקומי בלבד שיצריך יצירת משתמש ב-GOOGLE. כמו כן, ב- GOOGLE לא פוסלים את האפשרות שבעתיד ישתמשו בנתונים שיאספו מהגולשים על מנת לשדרג את האלגוריתם של מנוע החיפוש.
סרטון קצר להתרשמות המדגים את המערכת
גוגל מנסה כל העת לאפשר התאמה של התכנים שלה למשתמש ואני יכול להבין עד כמה זה חשוב לה, לצורכי מחקר ושיפור האלגוריתם. מנגד, מחוץ לגיקים ואנשי מידע מקצועיים, למשתמש הממוצע זה לא חשוב ולא הכרחי לסדר את התוצאות בצורה שכזו.
ועל הדרך – עוד שיטה של גוגל לאסוף עוד מידע על המשתמשים לשם מיקוד הפרסומות.
זה ניסוי חשוב אבל לדעתי הוא בסיס למשהו גדול הרבה יותר – גוגל רוצה שאדם יוכל לעצב את מנוע החיפוש שלו, כמו בגד אישי בהזמנה ויש כאן פוטנציאל גדול, כמו גם חשש אמיתי לכוונות מסחריות נסתרות יותר או פחות.
אין ספק שגוגל, שממש עכשיו סוגרת את Lively, הולכת ומתרכזת במשימתה העיקרית – יצירת מערכת ההפעלה הבאה והמותאמת – בניגוד ל-Windows היא תהיה מערכת הפעלה שלא רק שתהיה חינמית לחלוטין, מבחינת היישומים שיוצעו בה, היא גם תהיה לומדת ומתאימה עצמה למשתמש ברמות גבוהות ביותר – כשהתשלום של המשתמש יהיה רק בפרטיותו. זו תאפשר לגוגל להנפיק לו פרסומות מותאמות לתחומי העניין והעיסוק שלו, ומשום כך בעלת כושר המרה (לכסף) גבוה ביותר, מה שיהפוך את החברה המרתקת הזו לעוד יותר עשירה, חזקה ודומיננטית בעולם האינטרנט וגם מחוץ לו.