חינוך וירטואלי: אוניברסיטאות בְּעולם של Second Life

מספר הולך וגדל של מכללות ואוניברסיטאות ברחבי ארה"ב נכנסו לעולם הוירטואלי של סקנד לייף.
סקנד לייף הוא עולם האינטרנטי, שנוצר על ידי חברת לינדן לאב.
ללמעלה מ- 500 אוניברסיטאות יש נוכחות ב- Second Life, כולל אוניברסיטת הרווארד, המפעילה שלוחת לימודים למשתתפי Second Life. אוניברסיטת סטנפורד למשל, פיתחה לאחרונה אתר שני בסקנד לייף, בו קיימת גם ספריה וירטואלית.
בסקנד לייף, אנשים יוצרים "אוואטארים", ייצוגים וירטואליים לדמותם, באמצעות הורדת תוכנה חינמית. אוכלוסיית סקנד לייף מונה בממוצע 40-50 אלף דמויות, כאשר הנוף והסביבה נוצרים על ידי המשתמשים. "תושבים" – אנשים הנמצאים באתר בזמן מסויים – מגיעים מרחבי העולם, ודוברים שפות שונות.

בעולם של סקנד לייף, פרופ' קמפ מאוניברסיטת סן חוזה,מוכר בשם ג'רמי קאבומפו, אדם מבוגר הלובש סוודרים ומכנסיים רפויות, ומלמד בגירסה הוירטואלית של אוניברסיטת סן חוזה. בכל יום, קמפ נכנס לסקנד לייף באמצעות המחשב הנייד ומוצא את תלמידיו מנסים ליצור חפצים וירטואליים. לדברי קמפ, הרכיב הרגשי בעולם הוירטואלי גדול בהרבה לעומת עמוד אינטרנט פשוט או טלוויזיה – "האדם מרגיש הרבה יותר קשור רגשית ומחובר לתוכן", הוא אומר.
בעידן ווב 2.0, סקנד לייף חולל מהפכה: גולשים יוצרים חומר – ולא רק תוכן !

»לכתבה המלאה מתוך דה- מרקר

מקורות מידע נוספים על הניסיונות לשלב את הסקונד-לייף בחינוך:
»Using Second Life to Enhance Teaching and Learning 
»העתיד כבר כאן? מה בין עולם החינוך ל- e-Culture ו- Second Life
סקנד לייף וספריות:
»Program on Academic Library Collaboration in Second Life  
» What's the use of Second Life in Education?
  

 

תנ"ך מלא להורדה לטלפון הנייד

תנך לטלפון נייד

חברת פלאפון הודיעה היום על השקת גרסה עברית לספר התנ"ך בטלפון הסלולר. השירות פותח ע"י חברת Zed-Mobile הישראלית שבעבר הציעה את ספר תהילים להורדה לסלולרי. לקוחות פלאפון בדור 2.5 ובדור 3 יוכלו לקרוא ולדפדף בכל אחד מספרי התנ"ך ולחפש באופן ממוקד לפי ספר או פרק תמורת 4.90 שקל לחודש. כמו כן, יוכלו להתעדכן און ליין בפרשת השבוע. בני נוער הלומדים את פרשת בר המצווה יוכלו ללמוד בכל מקום לקראת העלייה לתורה. באנגליה אפשר למצוא גרסאות רבות של התנ"ך והברית החדשה לטלפונים סלולריים כגון זאת שמציעה חברת Olive Tree.
שירותים אלו מראים על ההתפתחות של חברות התוכן הסלולרי בעולם ובמיוחד בישראל, שוק שגדל באופן מאוד משמעותי.
דן חן מתפוז טוען שרוב השימוש בשירותי התוכן הוא בגדר המשך השימוש באינטרנט במכשירים ניידים כגון צ'אטים, פורומים ובלוגים. מוטי כהן מפלאפון מצביע על הפופולריות של שירותי התוכן הקשורים במוסיקה. רבים מתעדכנים בחדשות , בספורט ובנתוני בורסה.