Pubget – מנוע חיפוש ביו-רפואי מסוג אחר – לא עוד קישורים לאתרי הקבצים, אלא קבצי ה-pdf עצמם

לעתים כאשר מחפשים במאגרי מידע , החלק המסובך יותר מבחינת המשתמש הוא להגיע לקובצי הטקסט המלא. הקישורים ממאגרי המידע מובילים בדרך כלל לאתרי המו"לים או כתבי העת ולכל אחד מהם מנשק שונה, והמשתמש "מבזבז" לא מעט זמן כדי להגיע בסופו של דבר לטקסט המלא.

מצב זה, וההכרה בצורך למצוא לכך פתרון, היה המניע לפיתוחו של Pubget.
Ramy Arnaout אחד משלושת המפתחים של Pubget, פתולוג קליני, בעל MD מבית הספר לרפואה ב- הרווארד ודוקטור לביולוגיה מתמטית מאוניברסיטת אוקספורד, הכיר בצורך להקל על המשתמשים שמחפשים טקסט מלא בכתבי עת מדעיים. החיפוש ב- Pubget זהה לחיפוש ב-Pubmed אלא שבמקום קישורים לאתרי המו"לים וכתבי העת בהם מצויים קובצי הטקסט המלא, התוצאות הם קובצי ה- pdf עצמם.

האינדקס של Pubget כולל נכון להיום למעלה מ-20 מיליון מסמכים במדעי החיים. כולל התכנים של Pubget .Pubmed יודע לזהות את המיקום של קובצי ה- PDF בכל כתבי העת, והוא כולל מידע על המנויים של כל אחת מהספריות , אשר מספקות לו מידע זה.

באופן זה:
מבחינתו של משתמש שאינו שייך למוסד כלשהו, או למוסד שלא סיפק את המידע הדרוש ל- Pubget ,Pubget יכול להיות כמנוע לקבצים בטקסט חופשי, שכן Pubget כולל את כל הטקסט המלא החופשי של Pubmed central ומקורות חופשיים נוספים שהמנוע מחפש בווב.

מבחינתו של משתמש ששייך למוסד מסוים, Pubget מהווה את הדרך המהירה ביותר להגיע לטקסט המלא של של כתבי העת עליהם מנוי המוסד אליו הוא שייך. כל זאת בתנאי שהמוסד אכן מספק את המידע הדרוש לכך ל-Pubget .Pubget עובד בשיתוף פעולה עם הרבה מוסדות אקדמיים כגון: אוניברסיטת קורנל, הרווארד, MIT ועוד.. ספרייה המעוניינת להצטרף ולספק מידע על המנויים שלה ל-Pubget , יכולה לעשות זאת באמצעות טופס ייעודי לכך באתר.

השירות הבסיסי של Pubget הוא חופשי. בקרוב על פי מה שמוצהר באתר יהיו שירותים נוספים בתשלום, שיהוו חלק מרווחי המנוע. פרסומות לשיווק תעשיית התרופות ומכשור מעבדה מהווים מקור רווחים נוסף.

אשר לאופן החיפוש אפשר להשתמש בתגיות החיפוש של Pubmed כדי להגביל את החיפוש למחבר, לסוג מסוים של חומר וכו'. פרטים על כך אפשר למצוא במסך העזרה באתר.

מנוע זה מצטרף לשורה של יישומים שפותחו במטרה לאפשר חיפוש יעיל יותר ב-Pubmed. הרעיון של מנוע כזה שמקצר את הדרך לטקסט המלא יכול להוות שירות חשוב למשתמשים, גם בתחומי מחקר אחרים, אם ייושם גם על מאגרי מידע אחרים.

לאתר

התחזית: יותר מידע דיגיטלי

במבט קדימה, היקום הדיגיטלי צפוי להכפיל את גודלו מדי 18 חודשים. ב-2012 תיווצר כמות גבוהה פי חמישה של מידע דיגיטלי בהשוואה ל-2008.

מנהל מחקר ראשי ב-IDC מסביר: "בניגוד לדעה הרווחת, כאשר הכלכלה הידרדרה לקראת סוף שנת 2008, כמות המידע הדיגיטלי שנוצר והועבר באמצעות האינטרנט, רשתות הטלפון ורשתות השידור דווקא עלתה".

מחקר חדש של IDC שמומן על-ידי EMC* ומתפרסם תחת הכותרת "כאשר הכלכלה מתכווצת, היקום הדיגיטלי מתפשט", קובע כי כמות המידע הדיגיטלי שנוצרה ב-2008 גדלה במהירות גבוהה ב- 3%, או ב- 16 מיליון גיגה בייט יותר, בהשוואה לתחזיות קודמות של IDC.
הממצאים העיקריים של סקר היקום הדיגיטלי של IDC ל- 2009 מצביעים על שינויים משמעותיים בתחומי גידול המידע, האבטחה, ההתאמה לתקנים והניהול.

במהלך ארבע השנים הקרובות ילך מספר הטכנולוגיות והאינטראקציות מחוללות המידע ויגדל באורח דרמטי.
בין המניעים לגידול : 
> מספר משתמשי הטלפונים הניידים – יגדל בפקטור של 3.0. במהלך ארבע השנים הקרובות יצטרפו יותר מ-600 מיליון בני-אדם נוספים לבסיס משתמשי האינטרנט. כמעט שני שלישים מכל משתמשי האינטרנט ישתמשו בהתקנים ניידים לפחות בחלק מהזמן.
> רוב היוזמות לעורר את כלכלת העולם יגדילו גם את כמות המידע הדיגיטלי שנוצר, כתוצאה מהרחבת הגישה לתקשורת רחבת פס, ומהעלייה בכמות רשומות ומידע רפואי אלקטרוניים, רשתות חשמל חכמות, מכוניות ובניינים חכמים .
> אינטראקציות בין בני-אדם באמצעות דואר אלקטרוני, מסרים מיידיים, רשתות חברתיות – יגדלו בפקטור של 8.0.

* חברת EMC2 היא חברה ציבורית, מובילה עולמית בפיתוח ואספקה של טכנולוגיית תשתית מידע ופתרונות, המאפשרים לארגונים בכל הגדלים לשנות את הדרך בה הם מתחרים בשוק ולייצר ערך מהמידע שלהם.

למאמר המלא וליתר ממצאי המחקר »