אודות מיכל קריספין , הספרייה למדע"ח ולניהול

הספרייה למדע"ח ולניהול

IFAT DIGGER מערכת חיפוש מידע בתקשורת הישראלית

כתבה: שלומית פרי – מנהלת הספרייה למדעי החברה ולניהול

אתמול הושקה אצלנו בספרייה מערכת המידע IFAT DIGGER – מערכת חיפוש מידע בתקשורת הישראלית.

באירוע ההשקה השתתפו כ – 50 איש מכל הספריות באוניברסיטאות ובמכללות וכן דוברים, עיתונאים, אנשי תקשורת וחוקרי תקשורת.

לאחר נשנושים ורכילות, פתחתי את האירוע וסיפרתי על שיתוף הפעולה בין הספרייה לחברת "יפעת"  ועל הדרך שעשינו משלב הצורך והרעיון ועד להשקת המוצר.

מני אברהמי, מנכ"ל חברת יפעת מידע תקשורתי, הדגים את מערכת DIGGER, ו ד"ר אזי לב-און, מבית הספר לתקשורת באוניברסיטת אריאל הציג את הצורך האקדמי במערכת.

מערכת ה – DIGGER הינה מערכת מידע חדשנית ויחידה מסוגה, אשר מאפשרת לאתר את כל המידע מהעיתונות, האינטרנט ותוכניות האקטואליה מהרדיו והטלוויזיה החל משנת 2006.

המערכת מאפשרת חיפוש של 4 מושגים בו זמנית, את ממצאי החיפוש ניתן למיין ולסנן. בנוסף, ניתן לקבל רשימת כותרות האייטמים בהם יש אזכור לנושא החיפוש וכן סיכום כמותי של תוצאות החיפוש.

תמונות האירוע

פוסט של עמי סלנט על המערכת

אירוע מוצלח ומושקע, מאגר מידע חיוני לכולנו ואנו כבר במשא ומתן על רכישת מנוי למאגר.

יום פתוח לאנשים עם מוגבלויות העומדים להתחיל את שנת הלימודים באוניברסיטת תל-אביב

ביום שלישי ה- 08.10.13 בשעות הבוקר התקיים בספרייה יום פתוח לאנשים עם מוגבלויות העומדים להתחיל את שנת הלימודים באוניברסיטת תל-אביב. במהלך יום זה נכחו סטודנטים חדשים וותיקים. גב' אילנה קאופמן ממדור לרווחת הסטודנט בדיקאנט הסטודנטים הציגה בפני הנוכחים את שירותי התמיכה הקיימים באוניברסיטה והמסייעים בידם בהתמודדות עם בעיות העומדות בפניהם במהלך הלימודים תוך מתן תמיכה אישית, חברתית, ואקדמית.

הגב' תמי אמיר מנהלת מרכז לייעוץ לימודי בדיקאנט הסטודנטים, הרצתה בנושא מיומנויות למידה התורמות להצלחת הלמידה.

הגב' נילי וייצמן המשמשת כרכזת שיקום ארצית במוסד לביטוח לאומי, הציגה את הזכאויות המוענקות על ידי אגף השיקום של ביטוח לאומי לסטודנטים לתואר ראשון.

הגב' מריאלה יאבו עוזרת המנכ"ל לענייני נגישות, תיארה את סידורי הנגישות הקיימים בקמפוס.

סטודנטים וותיקים שיתפו מחוויותיהם האישיות ודרכי הההתמודדות שלהם בשנת הלימודים הראשונה.

הגב' שירלי גפן עו"ס מנחת קבוצות הלומדת פסיכותרפיה קבוצתית באוניברסיטת בר-אילן, פנתה לסטודנטים להשתתף בקבוצת טיפול המתקיימת בימי שלישי באולם האור-קולי בספרייה בין השעות  17:30-19:00.

הגב' אפרת וקנין ממרכז לחיים עצמאיים ת"א-יפו (הפועל בשיתוף ג'וינט ישראל – מסד נכויות ובשיתוף ארגון "בקול") הציגה את הפעילות המתהווה לקראת הקמת תא סטודנטים של בעלי מוגבלויות באוניברסיטה.

צוות הספרייה הציג את פעילות הספרייה בנושא הנגישות והעזרים הטכנולוגיים הקיימים בה. הקהל הוזמן לפנות לצוות הספרייה על מנת לקבל שירות נגיש ואישי.

בסוף היום הוצע לסטודנטים סיור בקמפוס להכרת מיקום מבני הפקולטות השונות.

http://new.tau.ac.il/events/negishut-08-10-13?instance=1381215600

ראיון עם שלמה גולדברג, מנהל מחלקת השאלה בספרייה הלאומית בין השנים 1987-2010

ראיון עם שלמה גולדברג, מנהל מחלקת השאלה בספרייה הלאומית בין השנים 1987-2010 . הראיון התקיים בגלי צה"ל בתכנית "ספרים רבותי ספרים" . האזינו לתכנית בתאריך 09.08.13 .

 http://glz.co.il/1390-8287-he/Galatz.aspx

זיוף רגשות חנופה ואיכות שירות בארגונים – ד"ר חנה מדלר-לירז, המכללה האקדמית ת"א-יפו

היום התקיימה בספרייה למדעי החברה ולניהול הרצאתה של ד"ר חנה מדלר- לירז, "זיוף רגשות, חנופה ואיכות שירות בארגונים".

לטענת ד"ר מדלר – לירז, שימוש בביטויים כמו "אני מבין…"  "אני מתנצל…" כחלק מתסריט שיחה בין נותן שירות ללקוח, נתפס מצד הלקוח כזיוף רגשות וגובה מחיר של שחיקה ותשישות מצד נותן השירות.

חלוקת מחמאות ללקוחות היא אסטרטגיה מקובלת בקרב מוכרים בחנויות. מחמאה שנותן שירות מרעיף על לקוח מעניקה ללקוח תחושה שמכבדים אותו, מעלה את הערך העצמי שלו ואת שביעות רצונו מן השירות. אך, מחמאה עשויה להיתפס גם כשלילית, כמניפולציה. הלקוח עשוי לזהות מתי נותן השירות מביע רגשות מזויפים וזה יפגע בהערכתו את השרות.

לעומת אסטרטגיית המחמאות,  אמפטיה קוגניטיבית ורגשית בשירות היא היכולת של נותן שירות לזהות ולהבין רגשות של הלקוח ולאמץ את הפרספקטיבה שלו. דוגמה לביטויי אמפטיה- "זה קרה גם לי..".

כמו כן, ביטויים כמו "בכנות , אני חושב שכדאי…" מבטאים את מעורבותו האישית של נותן השירות ואת נחישותו לסייע ללקוח. ואולם, אחד החסרונות לדבר זה הוא שייתכן כי הלקוח יקבל את התחושה שנותן השירות מעדיף אותו, הלקוח, על פני הארגון שבו הוא עובד.

ד"ר מדלר- לירז סבורה כי מערכת היחסים בין המנהל לעובדיו משפיעה באופן עקיף על איכות השירות שהעובד יספק ללקוח. מערכת יחסים טובה בין מנהל לעובד תגביר את הרגשות החיוביים של העובד ותעודד אותו למתן שירות טוב ויעיל ללקוח.

מצגת ההרצאה   

BOOKSTORY- Every book has it's own story

היום הוצגה בספרייה למדעי החברה ולניהול אפליקציה חדשה לסמרטפונים – אפליקציית BOOKSTORY . דנה קליס ועידו בצ'קו הציגו אפליקציה חדשה אשר יוצרת רשת חברתית סביב הספר. כיצד משתמשים? תחילה יש להוריד (חינם) את אפליקציית BOOKSTORY. בחלקו הפנימי של הספר מודבקת מדבקה ועליה סימן QR . יש לסרוק באמצעות האפליקציה את ה QR וכך ניתן להגיע לעותק שבו אנו מחזיקים. לאחר הסריקה ניתן לראות מי הקוראים שהשתמשו בספר, להיעזר בהערות ובהמלצות שכתבו, להיחשף למקורות מידע רלוונטים נוספים, לפתוח עמם בשיחה ולשתף במחשבות שעלו לנו במהלך הקריאה. גם לאחר שיוחזר לספרייה ניתן יהיה להמשיך ולעקוב אחר הספר, לראות מה קוראים אחרים כתבו עליו ולפתוח איתם בשיחה אודותיו. נכון לעכשיו קיימת גרסה ראשונית לאייפון. דנה ועידו מקווים כי עד סוף השנה תצא גרסה גם לאנדרואיד. איך פועלת האפליקציה? צפו בסרטון.

ספריית גן לוינסקי – תרבות ספרות ותהליכים רגשיים בקרב הקהילות החיות בדרום תל-אביב – הרצאתו של אייל פדר, מנהל הספרייה.

בהרצאה מיוחדת לקח אייל פדר, מנהל הספרייה את קהל המשתתפים לעולמם של מהגרי העבודה והפליטים בישראל. 

תחילה הציג אייל את המאפיינים השונים של האוכלוסייה, המורכבת משלוש קבוצות עיקריות: עובדים זרים חוקיים, עובדים זרים לא חוקיים, וקבוצת מסתננים ופליטים הזכאים לשהות בישראל מתוקף אמנות בינלאומיות. 

ספריית גן לוינסקי הוקמה בשנת 2009 והיא ממוקמת בגן הציבורי שליד התחנה המרכזית הישנה בתל-אביב. הספרייה מורכבת משני ארונות ספרים: האחד למבוגרים והשני לילדים. הספרייה מכילה כ- 3,500 ספרים בשפות שונות: תאית, נפאלית, טגלו, אנגלית עברית ועוד.

שיטת המיון של הספרים היא יצירתית וייחודית שכן הספרים ממוינים על-פי הרגש שהם עוררו בקורא. כאשר קורא מחזיר ספר, הוא נשאל באשר לרגש שהספר עורר בו.  מצחיק, מוזר, משעמם, עצוב, מרתק, מעורר השראה ומרגש. לכל רגש נבחר צבע משלו. כך לדוגמא, ספר מרתק יקבל מדבקה אדומה ועל סמך סימון זה הספר יונח במדף הספרים המרתקים. בשיטה זו הקורא האחרון של כל ספר הוא זה שקובע באיזה מדף יונח הספר וכך מוענקת לו האפשרות לשנות, להשפיע. דעתו של כל קורא נחשבת. הספרים, שאין להם מדף קבוע, דומים לקוראים הנודדים בעולם.

לצד פעילות הספרייה משמש המקום גם כמרכז תרבותי ומתקיימות בו פעילויות שונות בהן שעת סיפור, משחקים, הצגות והופעות מוזיקליות.

 אין ספק כי ספריית גן לוינסקי היא קרן אור בחייהם של בני הקהילות הזרות שבדרום העיר.

 

שרות לקוחות ברשתות חברתיות – הרצאתו של יואב פרידור יזם ומנכ"ל משותף של חברת Buzzilla

אתמול התקיימה בספרייה למדע"ח ולניהול הרצאה מרתקת של יואב פרידור, יזם ומנכ"ל משותף של חברת Buzzilla, בנושא שירות לקוחות ברשתות חברתיות.

אנשים מדברים באינטרנט כל הזמן. השיח הצרכני המתנהל ברשתות החברתיות כגון פייסבוק, טוויטר, פורומים שונים, יכול לסייע רבות לארגון במעקב אחר השיח אודותיו.

השיח במדיה החברתית מהווה עבור הארגון כלי חדש בהבנת הצרכים והרצונות של הלקוחות הקיימים ומסייע באיתור לקוחות פוטנציאליים.

קיימות טכנולוגיות מתקדמות לסריקת המידע המופיע ברשת כדוגמת שרות ההתראות של גוגל GOOGLE ALERTS .

טכנולוגיות אלה עוזרות בניטור המידע, ניתוחו ומחקרו ומאפשרות לארגון לקבל מידע שיסייע לו בתהליך קבלת ההחלטות.

למצגת ההרצאה

ביקור במוזיאון ובספרייה של יד ושם

ביום רביעי, 21.02.12, השתתפתי עם ספרני אוניברסיטת תל אביב בסיור במוזיאון החדש של יד ושם. המוזיאון נמצא במבנה דמוי מנסרה החודר להר מצדו האחד ונפתח מצדו האחר לנוף ירושלים. המוזיאון מספק מידע ומעניק למבקר מפגש חווייתי עם סיפור השואה. התצוגות כוללות חפצים אישיים,תצלומים אותנטיים, חפצי אמנות מקוריים ועדויות וידאו של ניצולים המדגישות את הסיפורים האנושיים הייחודיים של האוכלוסייה היהודית באירופה באותה תקופה. ההדרכה הועברה בצורה מעניינת ומרגשת.

 בהמשך נפגשנו עם גב' ליאת בן חביב מנהלת מרכז הצפייה. מרכז הצפייה הינו ספרייה דיגיטלית של סרטים ומאגר מידע מקיף בנושא שואה וקולנוע. המרכז פועל במסגרת ספריית יד ושם והוא נמצא בלבו של אתר יד ושם. לב העשייה במרכז הצפייה הוא איסוף וקיטלוג סרטים בנושא השואה. האוסף הוא מיזם בצמיחה ובהתפתחות מתמשכת. המרכז אוסף סרטים מכל הזמנים, מרחבי העולם, בכל שפה ובכל ז'אנר (עלילתי, תיעודי, תכניות טלוויזיה, סרטי חובבים וסרטים אישיים, וידאו-ארט ועוד).

בסוף היום ביקרנו בספריית יד ושם ונפגשנו עם מנהל הספרייה. ספרית יד ושם מהווה את אוסף הפרסומים הגדול ביותר בעולם בנושא השואה: היא כוללת למעלה מ-125.000 כותרים ב-54 שפות. מטרתה של הספרייה היא לאסוף את כל החומר המודפס אודות השואה במטרה להעמידו לרשות ציבור הקוראים ולשמרו לדורות הבאים.

 הזכות לבקר ביד ושם טומנת בחובה חובה – לזכור ולא לשכוח.

הרצאה בנושא יישום חווית השירות של דיסני וורלד בארגון נותן שירות.

ביום רביעי 16.02.11 נהנו עובדי הספריות מהרצאה בנושא יישום חווית השירות של דיסני וורלד בארגון נותן שירות.
ד"ר נדב גולדשמידט, מרצה בכיר לניהול השירות מהקריה האקדמית אונו, הציג חמישה כלים בהם משתמשת חברת דיסני כדי ליצור הנאה ושביעות רצון בפארקים שלה.
דר' גולדשמידט הדגיש את התפקיד המרכזי של מחויבות ומוטיבציה בקרב נותני השירות כבסיס
למצוינות בשירות, שהרי בהיעדרן אין תשוקה לשירות ואין התלהבות לספק את דרישת הלקוח.
ההרצאה שולבה בדוגמאות ובסיפורים משעשעים מהפארקים של דיסני.
חמשת הכלים ניתנים ליישום הן בכל ארגון המעניק שירות והן בחיינו האישיים.