אחד היתרונות הבולטים של ווב 2.0 הוא מינוף תופעת ה – Long Tail.
הזנב הארוך (The Long Tail) הוא ביטוי מתחום הסטטיסטיקה. הראשון שהשתמש במונח בהקשר של עסקי האינטרנט, היה כריס אנדרסן, עורך מגזין Wired.
תופעת הזנב הארוך מתוארת בתרשים הבא:
"הזנב הארוך" הוא כינוי מקובל לתכונה ידועה של התפלגויות סטטיסטיות בהם ישנה אוכלוסייה מעטה עם הסתברות גבוהה ואוכלוסייה רבה עם הסתברות נמוכה, ש"מזדנבת". במקרים רבים, המשקל של ה"זנב" גדול מהמשקל של החלק הראשון. תופעה זו מכונה גם "זנבות כבדים" או "זנב פרטו".
בהקשר של עולם מנועי החיפוש, מונח "הזנב הארוך" מתייחס לאפשרות שמילות המפתח הראשיות, שהמשתמשים מחפשים הכי הרבה, יביאו 50% – 10% מהתנועה לאתר, בעוד רוב התנועה ממנועי החיפוש תגיע מאלפי מילות חיפוש וביטוי חיפוש פופולריים פחות.
הקמת חנויות הספרים הוירטואליות יצרה תופעה מרתקת שכריס אנדרסן מכנה הזנב הארוך (The Long Tail). הרעיון שלו כל כך מבריק, שהוא נבחר לאחד ממאה האנשים המשפיעים ביותר בשנת 2007 על פי המגזין טיים.
להמשך קריאה:
»המאמר המקורי של כריס אנדרסון מתוך מגזין Wired
»על תופעת הזנב הארוך, מתוך הטור "לוגאין" של פרופ' שיזף רפאלי ב"גלובס" – [2] ו [3]
»הזנב הארוך- מאת שלומית גורדון