כנס מולטי ידע 2013 – כנס קהילת המידע השנתי התקיים השנה ב- 27-28 בפברואר 2013. אחד המושבים המעניינים בו היה מהפכת הפרסום והשיווק בספריות.
לא השתתפתי בכנס ולשמחתי קיבלתי דיווח מהספרנית ורד רובין ממכללת בית ברל על כמה הרצאות בכנס וביניהן 2 הרצאות מעניינות ממושב זה:
הרצאתה של ד״ר רחל קדר, אוניברסיטת בר אילן
"פנים אל מול פנים" – שיווק אישי
והרצאתה של שרית חיים, מתן יעוץ ושירותי מידע
רשתות חברתיות בשירות הספריה
להלן מספר ציטוטים מהדוח של ורד
מהרצאתה של ד"ר רחל קדר:
"יש לשנות את התדמית של הספרייה : הספרייה אינה עוד מחסן מידע ומספקת של שירותי השאלה.
יש לעורר מודעות בקרב הלקוחות (סטודנטים וסגל) לספרנים, לספריה (שלב קוגניטיבי).
למצוא דרכים למשוך עניין וביקוש (שלב רגשי).
ולבסוף: לעורר לפעולה. להפוך את הביקור בספריה להרגל חשוב בחיים האקדמאיים. (שלב התנהגותי).
האמצעים העומדים לרשות מנהל הספריה: רשתות חברתיות, תערוכות, פרסום.
חשוב להגדיר מסמך שיהווה מסמך חזון של הספריה. מבוסס על ערכים. ידובר בו על העתיד: איפה נעמוד בעוד עשר שנים.
הספרייה האקדמית חייבת להיות ממוקדת לחלוטין בציפיות המשתמשים"
מהרצאתה של שרית חיים :
"לרשת החברתית עוצמה רבה. חברות עושות שימוש ב"פייסבוק" לשיווק. מסתבר ש-70% מן השיווק בעולם כיום נעשה דרך הרשתות החברתיות. שם מצוי קהל היעד.
גם בספריה יש צורך לקחת את "פייסבוק" בחשבון. יש לבנות עמודים עסקיים
בספריה המטרה היא: בניית קהילה סביב תחום עניין.
האמצעים:
דיבור עם הלקוחות
המלצות על ספרים
סיכום השנה בספריה
תוצאות סקרים
אירועים בספריה
לדוח המלא – תודה לורד רובין על תקצירי ההרצאות