2009 – השנה של הספר האלקטרוני

תעשיית הספרים האלקטרוניים שהחלה לצוץ לפני כשנתיים, צפויה לגדול משמעותית בשנה הקרובה. היא כוללת דור חדש של טכנולוגיות, שנועדו להעצים את חווית הקריאה, כולל מוצרים ושירותים שיתמכו בפרסום, בהפצה ובקריאת הספרים הדיגיטליים, תוך שימוש במכשירי קריאה ניידים, מגוונים וידידותיים למשתמש.

שנת 2009 היא שנת הספר האלקטרוני !
20 סיבות עיקריות לכך ששנת 2009 תהיה שנת הספר האלקטרוני עפ"י האתר :Gutenberg.com
לפניכם כמה מהסיבות: 

 1. קוראי הספר האלקטרוני יגרמו למחשב הנישא ולאייפון להראות ישנים
מלבד העובדה שהם יהיו נישאים הם יהיו:
"office-friendly, home-friendly, and best of all, café-friendly"

2.המסה הגדולה הושגה, עכשיו מדובר בגידול
לקח לאייפוד כמעט שנתיים להגיע למיליון משתמשים. הספר האלקטרוני נמצא כבר בשימוש אצל כחצי מליון משתמשים שרכשו קורא ספרים אלקטרוני בשנה האחרונה וחצי מיליון  אחרים משתמשים במכשירים ניידים קיימים כמו אייפון ואייפוד.

3. אם יש דבר אחד שכולם רוצים, זוהי נוחות
ספרים, בכל פורמט דפוס או אלקטרוני, הם מזון נוח למוח. ספרים מאפשרים לך לעשות הפסקה לרגע, לחשוב, לזכור או כפי שכותב  Chris Andrews :
"They are stable and personal. Whether its reading Siddharth for the 11th time, or finding a new cookbook, ebooks will deliver well-timed comfort for the intellectually needy."

4.מה שתרצה, מתי שתרצה- עכשיו זה אפשרי !
רוצה למצוא פיסקה מסוימית מתוך עליסה בארץ הפלאות ברגע זה? פרק מתוך טקסטבוק?  היתרונות הפרקטיים של הספר האלקטרוני ירככו את הניתוק הרגשי מדפי הספר המודפס.

5. מיליון ספרים אלקטרוניים בקצות אצבעותיך : זהו האינטרנט האחר
אפשר להשוות את מליון הספרים האלקטרוניים למיליון אתרים, כל אחד עם 200 דפים, כשלכל דף בספר ישנה גישה ישירה. וביחד, כל הספרים האלקטרוניים  מייצרים מקור מידע חדש.

6."טכנולוגיה ירוקה"
עד לפני כמה שנים הסידי רום נתפסו כ"טכנולוגיה ששומרת על העצים" עד שגילו שבעצם כל מי שמשתמש בסידי-רום, בשלב הבא מדפיס את החומר.  קורא הספרים האלקטרוני מאפשר חווית קריאה נוחה ללא צורך בהדפסה.

7. תנסה פעם אחת, ואתה שבוי לתמיד
הפעם הראשונה  בה תתנסה בהורדת ספר שלם לקורא הספרים האלקטרוני שלך… לא תהיה האחרונה.
זו חוויה מרגשת, להוריד בקלות כזו ספר חדש, או כזה שלא ראית אותו כבר 5 שנים, בזמן כל כך קצר.

8.זכויות יוצרים? – אין בעיה כזו עם ספרים אלקטרוניים
עם סרטים ומוסיקה, היו (ועדיין), דיונים וויכוחים רבים בין יוצרים ומפיצים, לגבי זכויות יוצרים. עם ספרים הבעיה פשוטה יותר. ספרים בדרך כלל נכתבים ע"י אדם אחד, ולכן הפרוצדורה פשוטה יותר.

9.מספר עצום של ספרים אלקטרוניים חופשיים ברשת
מאות אלפי ספרים ידועים מוצעים באופן חוקי ובחינם ברשת. ספרים קלאסיים רבים שאהבנו לקרוא, כמו "עליזה בארץ הפלאות" ספריו הידועים של ז'ול וורן ועוד ועוד.

It's The Content, Stupid
בל נשכח שספר, אלקטרוני או מודפס, הוא רק אמצעי להעברת חוויה או מידע מהסופר, אליך הקורא. כל דבר  שיקשר אותך לתוכן, בדרך דינמית ואפקטיבית יותר, יועיל לך !  וכאן זוכים הספרים האלקטרוניים לניקוד גבוה.
It’s the content, stupid.
להמשך הכתבה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *