ticTOCs – שירות חדש חופשי של דפי תוכן (Tables of Contents)


ticTOCs הוא שירות חדש חופשי ומקוון של דפי תוכן מעודכנים. נכון להיום, כפי שמדווח באתר השירות מתבסס על עדכוני ה-RSS של 425 מו"לים ומכסה למעלה מ-11000 דפי תוכן של כתבי עת מדעיים. כולל קישורים ל- 302233 מאמרים בטקסט מלא (אם הם חופשיים או שהמנויים המוסדיים או האישיים מאפשרים זאת). אפשר לחפש דפי תוכן אחרונים של כתבי עת על פי קטגוריות נושאיות, כותר ומו"ל. מיון כתבי העת לקטגוריות נושאיות מסתמך על Ulrich's Periodicals Directory.

אפשר לייצא RSS של דפי תוכן של כתבי עת, על פי בחירת המשתמש, לקוראי RSS כגון: Bloglines ו-Google Reader. כמו כן, אפשר לייצא כל אחת מהרשומות בדפי התוכן לתוכנה הביבליוגרפית RefWorks. בשלב מאוחר יותר מתוכננת תמיכה גם בתוכנות ביבליוגרפיות אחרות. אפשר גם לשמור דפי תוכן של כתבי עת, על פי בחירת המשתמש, בספרייה אישית – MyTOCs.

שירותים אלה שמציע ticTOCs הופכים אותו לכלי התעדכנות חשוב לחוקרים, לספרנים ולסטודנטים. המובילה את הפרויקט היא אוניברסיטת ליברפול ושותפים בו שאר חברי הקונסורציום: Heriot-Watt University, CrossRef, ProQuest, Emerald, RefWorks, MIMAS, Cranfield University, Institute of Physics, SAGE Publishers, Inderscience Publishers, DOAJ , Open J-Gate ו -Intute..
הפרויקט ממומן על ידי JISC Users and Innovations programme.

המשתמשים אף הם נקראים לתרום. כיצד? כאמור, השירות מתבסס על עדכוני ה-RSS של כתבי-עת. משתמשים שידוע להם על כתב עת, שכולל אופציה התעדכנות באמצעות RSS ואינו נכלל בשירות, מתבקשים לעדכן את הצוות המפתח באמצעות טופס המשוב.

לאתר השירות
לדף העזרה
לטופס המשוב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *