שנת 2012 הוגדרה כשנת ה- MOOC – Massive Open Online Courses – קורסים מקוונים שמועברים ע"י מיטב המרצים ופתוחים לציבור הרחב ברמה העולמית. התופעה מהווה פתח הזדמנויות לספריות. בזמנו כתבתי פוסט בנושא MOOC ותפקיד הספריות האקדמיות.
כתבה שהתפרסמה ב-10 במאי 2013 ב-library journal מתמקדת בתפקיד הספריות בכלל – אקדמיות וציבוריות במסגרת זו.
התפקידים הם בתחום פיתוח הקורסים, תמיכה, הערכה ושימור. אחד התפקידים המתבקשים הוא הדרכה בנושא זכויות יוצרים. תפקידים נוספים הם: תמיכה בכל הקשור להיבט הטכנולוגי של פיתוח הקורסים כגון תוכנות וציוד מתאימים, תמיכה בסטודנטים שלומדים בקורסים אלה , ושימור תכנים כולל התכנים של עבודות של הסטודנטים במסגרת קורסים אלו. תפקיד פוטנציאלי נוסף לספריות היא פתוח קורסים בעיקר בתחום אוריינות מידע.
ומצידו השני של המטבע – MOOC לספרנים – קורסים מסיביים ייעודיים לספרנים .כזה הוא הקורס the Hyperlinked Library ונוספים בדרך. מידע נוסף על MOOC לספרנים אפשר למצוא ב- Google Group MOOCs and Librarianship .
העניין הגובר של הספרנים בתופעה ומעורבותם בנושא מצא ביטויו גם ביום עיון של OCLC והספריות באוניברסיטת פנסילבניה שנערך במרץ 2013 בנושא: MOOCs and Libraries: Massive Opportunity or Overwhelming Challenge . כנוס זה עסק במעורבותם הנוכחית של הספריות ב- MOOC , ובאתגרים ובהזדמנויות לעתיד. באתר אפשר לראות ולהוריד את המצגות של יום עיון זה.
Real brain power on diaplsy. Thanks for that answer!