MOOC ספריות וספרנות

שנת 2012  הוגדרה כשנת ה- MOOC     – Massive Open Online Courses  – קורסים מקוונים  שמועברים ע"י מיטב המרצים ופתוחים לציבור הרחב ברמה העולמית. התופעה מהווה פתח הזדמנויות לספריות.  בזמנו כתבתי פוסט בנושא MOOC    ותפקיד הספריות האקדמיות.

 כתבה שהתפרסמה ב-10 במאי 2013 ב-library journal  מתמקדת בתפקיד  הספריות בכלל  – אקדמיות וציבוריות במסגרת זו.

התפקידים הם בתחום פיתוח הקורסים, תמיכה, הערכה ושימור. אחד התפקידים המתבקשים הוא הדרכה בנושא זכויות יוצרים. תפקידים נוספים הם: תמיכה בכל הקשור להיבט הטכנולוגי של פיתוח הקורסים כגון תוכנות וציוד מתאימים, תמיכה בסטודנטים שלומדים בקורסים אלה , ושימור תכנים כולל  התכנים של עבודות של הסטודנטים במסגרת קורסים אלו. תפקיד פוטנציאלי נוסף לספריות היא פתוח  קורסים בעיקר בתחום אוריינות מידע.

 ומצידו השני  של המטבע  – MOOC     לספרנים – קורסים מסיביים ייעודיים לספרנים .כזה הוא הקורס   the Hyperlinked Library   ונוספים בדרך. מידע נוסף על MOOC   לספרנים אפשר למצוא ב- Google Group MOOCs and Librarianship .

 העניין הגובר של הספרנים בתופעה ומעורבותם בנושא  מצא ביטויו גם ביום עיון  של OCLC   והספריות באוניברסיטת פנסילבניה שנערך במרץ 2013  בנושא:  MOOCs and Libraries: Massive Opportunity or Overwhelming Challenge . כנוס זה עסק במעורבותם הנוכחית של הספריות ב- MOOC    , ובאתגרים ובהזדמנויות לעתיד. באתר אפשר לראות ולהוריד את המצגות של יום עיון זה.

One thought on “MOOC ספריות וספרנות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *