סקר מקיף שנערך באנגליה ובדק את התנהגות החוקרים בחינוך הגבוה בכל הקשור לטכנולוגיות דיגיטליות , אינטרנט וגישה פתוחה התפרסם ב- 16 במאי 2013. הסקר משתרע על פני 92 עמודים.
מגמות עיקריות שבלטו בסקר הן הסתמכות על האינטרנט לצורכי מחקר והוצאה לאור ותפקיד רב של הגישה הפתוחה בעבודת החוקרים
מגבלות גישה – בעוד 86% דווחו שהם מסתמכים על אוספי הספרייה והמנויים שלה, 49% דווחו שהם לעתים היו רוצים להשתמש במאמרים מכתבי עת שאינם כלולים באוספים אלו
שימוש במקורות פתוחים – כאשר החוקרים אינם יכולים למצוא את המידע שלו הם זקוקים דרך ספריית האוניברסיטה , 90% מהנחקרים מחפשים אחר גרסה חופשית
האינטרנט כנקודת מוצא – 40% מהנחקרים דווחו שכאשר הם מתחילים פרויקט רשת האינטרנט מהווה עבורם נקודת מוצא לחיפוש חומרים רלוונטיים בעוד שהספרייה הפיזית מהווה רק ל- 2% את נקודת המוצא.
מעקב אחר עמיתים – מרבית החוקרים עוקבים אחר עבודתם של עמיתים כאמצעי להתעדכנות בתחום המחקר שלהם.
פרסומים דיגיטליים – כתבי עת אלקטרוניים תופסים את מקומם של כתבי העת בדפוס לצורכי מחקר אך עדיין יש חשיבות למודפס במדעי הרוח והחברה ובתחום הקריאה בכלל.
הממצאים מדגישים את העובדה שהווב הפתוח הפך למרכיב חשוב וקריטי בתהליך המחקר. כאשר מאמר אינו זמין דרך הספרייה רוב אנשי האקדמיה יפנו לווב לחיפוש אחר עותק חופשי.
לאור זאת לספריות תפקיד חשוב באיתור מידע חופשי וגם בהנגשת מידע פתוח דרך מערכות הספרייה.
ממצאי המחקר מסייעים לספריות לעמוד על הצרכים המשתנים של האקדמיה ויסייעו בהגדרת המודל החדש של ספריית המחקר. כמו כן בכירים במערכת ההשכלה הגבוהה באנגליה התכנסו ב- 20 במאי לדיון בתוצאות הסקר כדי למצוא דרכים לניתוב מאמצים בהתאם לצרכים.
התפתחות הווב רק תלך ותגדל , הסקר הזה יציג תוצאות שונות ככול שהטכנולוגיה תתקדם , גורמים רבים מסתמכים יותר ויותר על האינפורמציה המוצגת ברשת מבלי לבצע מחקר מעמיק בנושא.
חוסר הבדיקה וההסתמכות העיוורת על המידע ברשת מוביל הרבה פעמים לטעויות והסתמכות על מידע לא מדוייק ולפעמים אפילו מידע מטעה ,דרוש בהחלט להגביל את הנושא במיוחד במסגרת של לימודים אקדמאים ולהסתמך יותר על הספרייה.