Europeana ונתונים פתוחים מקושרים

לאחרונה שומעים יותר ויותר על פרויקטים שתומכים בווב הסמנטי ובנתונים מקושרים. מטרת הנתונים המקושרים היא לאפשר שיתוף בין נתונים מובנים בווב באותה קלות שניתן היום לשתף מסמכים.

פרויקט WikiData שכתבתי עליו בפוסט קודם הוא פרויקט עתידי מבטיח בתחום.
לאחרונה גם ספריות מאמצות את נושא הנתונים המקושרים. הספרייה הלאומית בצרפת, באנגליה ובגרמניה מאמצות את הרעיון, ולאחרונה שמענו גם על היוזמה הספרדית. עתה גם Europeana הספרייה הדיגיטלית של אירופה – מצטרפת ליזמות אלה.

במסגרת יוזמה זו Europeana בשלב ראשון פרסמה מידע ל- 2.4 מיליון אובייקטים במסגרת רישיון מידע פתוח – CC0 . מידע פתוח ניתן לשימוש חוזר לכול. המידע מועשר בקישורים למידע חיצוני כמו ל- GeoNames ואף הם ניתנים לשימוש חוזר.

האסטרטגיה העסקית של Europeana מאפשרת מידע פתוח לסקטור הציבורי והפרטי כאחד, באופן שהם יכולים לפתח יישומים לטלפונים חכמים ומחשבי לוח וליצור שירותי ווב ופורטלים חדשים.

יוזמה זו ותמיכתה של Europeana בנתונים פתוחים מסבירים את הסכם חילופי המידע החדש של Europeana עליו מחוייבים ספריות, מוזיאונים וארכיונים שמידע העל שלהם נמצא ב- Europeana . על הסכם זה חתומות ספריות לאומיות ומוזיאונים לאומיים מובילים. הסכם זה מייעד את מידע העל לרשות הציבור ויכנס לתוקפו ב- 1 ליולי 2012 אחרי שכל מידע העל ב- Europeana יהיה זמין כמידע פתוח.

לכתבה בנושא

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *