Europeana – ספריית המולטימדיה המקוונת של אירופה נגישה לחיפוש

בפוסט קודם נכתב על Europeana – הספרייה הדיגיטלית של אירופה. היום הספרייה נמצאת בגרסת ביתא פעילה ואפשר לחפש בה. בספרייה יש קישורים לשני מיליון פריטים דיגיטליים – קובצי תמונות, וידאו, אודיו וטקסט – חלקם מפורסמים, וחלקם הם אוצרות חבויים של אירופה, שנמצאים במוזיאונים, ארכיונים ספריות ואוספי אודיו ווידיאו. גרסה 1.0 של הספרייה, שנמצאת בשלב פיתוח ותושק ב- 2010, תאפשר  קישורים לשישה מיליון פריטים.

מנשק החיפוש כולל חיפוש בסיסי ומתקדם, שמאפשר בנוסף לחיפוש הכללי גם חיפוש על פי כותר, יוצר, תאריך ונושא. את תוצאות החיפוש אפשר לעדן על ידי הגבלה לשפה, ארץ, תאריך, ספק וסוג קבצים – טקסט, תמונות, וידאו ואודיו.

על פי התיעוד באתר המשתמשים יוכלו לשמור חיפושים בחשבון אישי "My Europeana" – מאפיין, שכיום על פי ההודעה באתר עדיין אינו פעיל. ברוח Web2.0, יש באתר הזמנה ליצירת קהילות בנושאים שונים, וקריאה למשתמשים לתרום. כשניסיתי להשתמש במאפיין זה, קיבלתי הודעות שגיאה. נראה שהאתר עדיין סובל מחבלי לידה בכל הקשור לשני מאפיינים הנ"ל. החיפושים לעומת זו הניבו תוצאות מעניינות, אבל גם בהם חלק מהקישורים היו "מתים", ולא הצלחתי להגיע לקבצים בטקסט מלא. כדאי להמשיך ולעקוב…

אל האתר

One thought on “Europeana – ספריית המולטימדיה המקוונת של אירופה נגישה לחיפוש

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *