שימוש בקומיקס כאמצעי להעברת מסרים

בבלוג של נטקראפט, התפרסמה ידיעה שענינה חוברת הקומיקס שהתלוותה להשקת הדפדפן Chrome  של גוגל והשימוש בקומיקס ככלי להעברת מסר.

מסתבר, שעל מנת לחשוף את הדפדפן החדש, מלבד כלים קונבנציונליים כמו: סרטוני הדרכה, הסברים טקסטואליים וסרטון תדמיתי, הפיצה גוגל גם חוברת קומיקס אינטרנטית WebComics, המתארת את תהליך הפיתוח מנקודת מבטם של אלו שפעלו ליצירת הדפדפן.
חוברת הקומיקס בת 38 העמודים, מתארת בעזרת תמונות ומלל, למה צריך להשתמש דווקא בגוגל כרום.

הרעיונות החלומות והמחשבות, קיבלו צורה ואופי כפי שרק קומיקס טוב יכול להעניק. מתכנן וצייר הקומיקס הוא: סקוט מקלאוד.

גוגל משתמשים בקומיקס ככלי שיווקי לכל דבר. הדמויות הראשיות מייצגות את העובדים המקוריים שפיתחו את הדפדפן.
האמינות שהן מספקות היא בגדר יתרון שאף מציג מקצועי לא יוכל לספק לעולם.  וכפי שכותב בבלוג, ליאור יאיר: "במהלך הקריאה הדמויות משתפות אותי בחזון ובלבטים שהתגלו כאשר פיתחו את Chrome.  הקשר הזה עם אותן דמויות קושר אותי רגשית למוצר שאפילו לא ניסיתי".

הקומיקס כאמצעי להעברת מסרים, כשהוא בשירות הטכנולוגיה, יציג את המידע בפשטות, מדבר בכל השפות ולכן מהיר, קל להבנה, מושך לעין – אולי יותר מכל כלי שיווקי אחר שעושה שימוש באמצעים המסורתיים.
ניתן להניח שמכל הסיבות האלה, הוא יפנה בעיקר לקהל הרחב ופחות למקצוענים. פעם נוספת אנו עדים לכוחה של תמונה !

לאור העובדה שהספריות מתקשות "לחבב" את הלומדות השונות על הסטודנטים, יכול להיות ששווה לשקול הכנת לומדות ספרייה באמצעות או בשילוב קומיקס? 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *