הגישה הבינלאומית של גוגל לחיפוש

המטרה של גוגל היא להפוך את החיפוש במנוע החיפוש שלה לרלוונטי לכולם ללא הבדל ארץ ושפה. בפוסט קודם כתבתי על הפילוסופיה מאחורי שיטת דרוג התוצאות של גוגל שמטרתה להשיג רלוונטיות גבוהה של תוצאות. לשם כך גוגל מתבססת על נתונים סטטיסטיים כבסיס לשינויים גורפים באלגוריתם שלה, אך לעתים המאפיינים הייחודיים של כל שפה מכתיבים שינויים ייחודיים לה באלגוריתם.

בפוסט מעניין מציגה Daphne Dembo, המתמחה בהשבחת איכות החיפוש בכל הקשור להיבט הבינלאומי, את האופן בו גוגל עושה זאת.
השבחת ה"חיפוש הבינלאומי" מבוצעת תוך הסתייעות במומחים מקומיים "מהנדסים לאיכות החיפוש" מהארצות השונות שמועסקים בגוגל ו"חרדים" לשפתם וארצם, ורשת מומחי חיפוש בינלאומית שמסייעת להבין את החיפוש בקומבינציה הייחודית של שפתם וארצם.

שלב ראשון הוא החלת מודל השפה ובדיקתו על אוסף גדול של מסמכים באותה שפה. מודל שפה בדוק עוזר בשלב איסוף המסמכים על ידי הרובוט של המנוע ובשלב ניתוח השאילתה של המשתמש.

לצורך אחזור התוצאות הרלוונטיות בכל שפה ודירוגם גוגל לומדת הרבה גם מהמשתמשים. העניין מיושם במנוע אשר תומך במספר פונקציות כמו: תיקון שגיאות כתיב, מלים נרדפות, סימנים דיאקריטיים, צירופי מלים ומודלים מורפולוגיים שמאפשרים אחזור צורני נטייה וגזירה כאשר מחפשים בצורת היסוד. (stemming).

מעבר להיבט הסמנטי, גוגל משתדלת בניתוח המסמכים להבין פרטים ייחודיים של שימוש בשפה הספציפית כמו סימני ראשי תיבות ששונים משפה לשפה.

בנוסף להיבט הבלשני גוגל תומכת גם בתיקון שגיאות שקשורות לאופן הקלדת השאילתה על ידי המשתמש. כך למשל כאשר משתמש ששכח ללחוץ על מקשי החלפת השפה מקליד בעברית את המילה גוגל ומקבל dudk –גוגל מבינה זאת ושואלת "האם התכוונת ל: גוגל".

גוגל לא מסתפקת בהשבחת איכות החיפוש בכל הקשור לשפה, אלא מתחשבת גם במיקום של המשתמש ותוצאות החיפוש מותאמות בהתאם. כך למשל טמפרטורה בנורבגיה תוצג במעלות צלזיוס ובארה"ב במעלות פרנהייט.

יש להניח שגישה בינלאומית זו של גוגל היא גם אחד הגורמים לפופולריות של המנוע שלה.

לפוסט המלא

2 תגובות בנושא “הגישה הבינלאומית של גוגל לחיפוש

  1. שלום יוסף

    מנוע החיפוש גוגל משתמש בפרסונליזציה ובגלל המיקום מציג לך את האתר הישראלי. תוכל לגשת לאתר הכללי בכתובת http://www.google.com/ncr – תוסיף לכתובת הרגילה את הסיומת ncr או לחילופין תבחר ב- go to google.com מתחת לתיבת החיפוש

    בברכה
    יפה אהרוני

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *