הערך העסקי של טכנולוגיות ווב 2.0

מחקר מעניין שהתפרסם בגיליון דצמבר 2010 של Communications of the ACM שם לו למטרה לבדוק את הערך העסקי של יישומי ווב 2.0 – אתרי וויקי, בלוגים, פודקסטים, פולקסונומיות, משאפס, רשתות חברתיות, עולמות וירטואליים, אתר סימניות חברתיים, ו-RSS .
יעדי המחקר היו להבין אלו כלים וטכניקות של ווב 2.0 תורמים לניהול ולפרודוקטיביות, לזהות כלים של ווב 2.0 בהם ניתן להשתמש כדי לשפר את הפרודוקטיביות והניהול, ולמדוד את השפעתם .

שיטות המחקר שנעשה בהם שימוש במחקר זה כללו ראיונות, תצפיות וסקר שנערכו בחברות שונות בעיקר בארה"ב .

נמצא שאתרי וויקי, בלוגים ו- RSS הן הטכנולוגיות בעלות ההשפעה הגדולה ביותר ושטכנולוגיות של ווב 2.0 תורמות לתקשורת ולשיתוף.

רוב החברות מיישמות בלוגים, אתרי וויקי, RSS ופודקסטים , מעט מיישמות רשתות חברתיות ופולקסונומיות ועוד פחות משקיעות באתרי סימניות חברתיים ועולמות וירטואליים.

בעיית הבטיחות נותרה הבעיה העיקרית באימוץ טכנולוגיות ווב 2.0.

פרטים נוספים במאמר המלא

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *