RefWorks – תוכנת אינטרנט לניהול ציטוטים ביבליוגרפיים

RefWorks הינה תוכנת אינטרנט לניהול ציטוטים ביבליוגרפיים, המאפשרת לייבא ציטוטים של פריטי מידע כגון: ספרים, מאמרים ואתרי אינטרנט, מתוך מבחר מאגרי המידע של הספריה ולארגן אותם. התוכנה גם מאפשרת עבודה עם כל מעבד תמלילים לשם יצירה נוחה ופשוטה של רשימה ביבליוגרפית והערות שוליים במגוון רחב של כללי רישום מכל תחומי הידע, כגון:  MLA, APA, Chicago Manual of Style, Turabian  ועוד. המאגר זמין 24 שעות ביממה, מכל מחשב ומכל מקום בחיבור לרשת האינטרנט.

בעזרת היישום RefShare ניתן לייצא את הרשומות שנאספו, ולשתף בהן חוקרים נוספים וסטודנטים מהאוניברסיטה ומחוצה לה, וזאת עפ"י מערכת הרשאות מגוונת.
תוכנת RefWorks משמשת מוסדות מחקר רבים בארה"ב ובאירופה, וזוכה לאהדה רבה בשל זמינותה, פשטותה ונוחיות מנשקה.

אוניברסיטת תל אביב עדיין אינה מנוייה לתוכנה זאת, אך ספריות האוניברסיטה משוכנעות בנחיצותה פועלות לקידום רכישתה כמשאב אוניברסיטאי.

מצגת שהוצגה בהדגמת תוכנת RefWorks בספרייה למדעי החברה ולניהול
 

3 תגובות בנושא “RefWorks – תוכנת אינטרנט לניהול ציטוטים ביבליוגרפיים

  1. תכנת ה- RefWorks נבדקה ע"י ספרני היעץ והוגשה המלצה לרכוש את התכנה.
    אוניברסיטת ת"א עדיין אינה מנויה מכיון שהספריות מתקשות לגייס את הסכום הנדרש. רכישת התכנה בהנחה כרוכה בהתחייבות לשלוש שנים, עובדה זו מקשה על יכולת הרכישה. ההתחייבות לשלוש שנים היא בסכום של למעלה מ- 40,000 $. בקשותנו לרשות המחקר ולסגן הרקטור לא נענו בינתיים. יש כוונה לקיים פרזנטציה נוספת לאנשי הסגל האקדמי ולהנהלה האקדמית על מנת להמחיש להם את יכולות המערכת.
    בהזדמנות זו אני מבקשת להביע תודה והערכה גדולה לרגל הקמת הבלוג החשוב. לכל העושות במלאכת ההקמה החשובה ולכל המשתתפות והמשתפות יישר כוח !

  2. פינגבאק: עמי סלנט » מערכת Mendeley לניהול מידע אקדמי – כלי עזר יעיל לחוקרים ולאנשי

  3. פינגבאק: כלי עזר מתוקשבים לניהול מידע , סיכום דו שבועי , אפריל 2012 | הבית האחורי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *