מחשב העל של Watson, IBM משתמש בטכנולוגיה של מחשוב אנליטי, "מבין" את המידע מנתחו באופן דומה לחשיבה האנושית ומגיע לתובנות.
אחד מהשירותים שלו הוא personality insights שמבוסס על יכולתו לנתח מאפייני אישיות של אדם מסוים על פי טקסט, כמובן במגבלות מסוימות . כול תכונה שהוא מנתח מדווחת באחוזים וטעות דגימה . טעות הדגימה קטנה יותר כאשר מזינים יותר טקסט. דרושים לפחות 3500 מלים כדי לקבל תוצאות משמעותיות
על המדע מאחורי שירות זה ומגבלותיו של השירות אפשר לקרוא בכתבה the science behind the personality insights service.
IBM פתחה מודלים שמתבססים על המחקר בתחומי הפסיכולוגיה, הפסיכולינגוויסטיקה והשיווק, בין היתר על מחקרים שמצאו שדפוסי שימוש במדיה חברתית יכולים לנבא התנהגות והעדפות.
שירות נוסף חדש מעניין של ניתוח והמחשה הוא ה- news explorer אשר מחלץ מידע סמנטי ומציג מידע עדכני בצורה ויזואלית.
שירותים נוספים אפשר למצוא באתר IBM Watson Developer Cloud