ניתוחים סטטיסטיים בווב והתפתחויות בשנת 2013

נתוני שימוש באתרי ווב  חשובים לבעלי האתרים כדי ללמוד דפוסי שימוש לצורך התייעלות . תוכנה שימושית, חופשית  ומוכרת היא Google analytics . בשנת 2013  היו שדרוגים לא מעטים בתוכנה.  ב- search engine watch התפרסמו לאחרונה מספר כתבות שסקרו את העדכונים בתוכנה במהלך שנת 2013.

העדכונים כללו – שיפורים במנשק המשתמש, דוחות חדשים כולל דוחות  רכישה  ודוחות  זמן תגובה של האתר עם המלצות לשיפור, פילטרים חדשים , APIs  חדשים, וגרסאות למובייל. ב- 2014 צפויים עדכונים נוספים.

פלטפורמה חופשית נוספת לניתוחים סטטיסטיים שהשבוע הושקה   גרסה שנייה שלה היא Piwik. תוכנה זו יכולה להוות אלטרנטיבה ל- Google analytics ולאחרונה היא הצהירה על גרסת המובייל שלה

אטלס המגדר ושוויון חינוך בעולם

לציון יום האישה הבינלאומי שהתקיים בשמונה במרץ UNESCO  ו- UIS פרסמו לראשונה את World Atlas of Gender Equality in Education. האטלס כולל למעלה מ- 120 מפות, טבלאות וגרפים שמציגים אינדיקטורים בנושא המגדר ושוויון בתחום החינוך. באטלס אפשר למצוא מידע על מגמות בתחום החינוך בכל הקשור למגדר בשלבי החינוך השונים: יסודי, תיכון וגבוה וכיצד המדיניות משפיעה על השוויון בחינוך בין המינים .

המידע המוצג וניתוחו מצביעים על הבדלים בין שני המינים בתחום החינוך .

הנתונים מראים :

שלמרות שהגישה לחינוך נותרה כאתגר בהרבה ארצות, בנות בחינוך היסודי נוטות לעלות בביצועים שלהן על הבנים. שיעורי נשירה של בנים גבוהים יותר מאלו של הבנות ב- 63% מהארצות הנסקרות.

במדינות שבהן יש אחוזים גבוהים של בנות בחינוך התיכוני יש יותר מורות בחינוך היסודי מאשר מורים

גברים עדיין מהווים רוב בשלבי החינוך הגבוהים – 56% מבעלי תואר שלישי ו-71% מהחוקרים.

האטלס בגרסתו האלקטרונית יעודכן באופן קבוע על פי הנתונים של המוסד לסטטיסטיקה של UNESCO . הגרסה המודפסת של האטלס תלווה בכלי מיפוי מקוון שיאפשר למשתמשים לעקוב אחר מגמות לאורך זמן ולייצא נתונים.

 

 

אינטרנט 2011 במספרים

סקירה סטטיסטית על רשת האינטרנט – משתמשים ויישומים פורסמה בבלוג של חברת הניטור Pingdom. דווח על סקירה זו פורסם בוואלה חדשות.

הסקירה כוללת נתונים סטטיסטיים שקשורים לדואר אלקטרוני, אתרי ווב, שרתי ווב, דומיינים, משתמשים ברשת האינטרנט וההתפלגות הגיאוגרפית שלהם, דפדפנים, השימוש במובייל, וידאו ומדיה חברתית.

מהסקירה עולה שמספר האתרים בווב נמצא בעלייה ,מספר האתרים הוא 555 מיליון , בשנת 2011 נוספו 300 מיליון אתרים .

מספר המשתמשים ברשת האינטרנט בעולם הוא 2.1 מיליארד מתוכם 922.2 מיליון באסיה, 476.2 מיליון באירופה ו- 271.1 מיליון בצפון אמריקה.

השימוש בדואר אלקטרוני נפוץ – מספר חשבונות מייל בעולם כולו הוא 3146 מיליארד ותוכנת לקוח דואל הפופולרית ביותר היא outlook של מייקרוסופט . שירות הדואל הגדול בעולם הוא Hotmail עם 360 מיליון משתמשים.

גם השימוש במובייל נמצא בעלייה. המספר המוערך של מספר המנויים למוביל בעולם כולו בשנת 2011 הוא 5.9 מיליארד.

בכל הקשור לוידאו – חלקו של יוטיוב בשוק הוידאו בארה"ב הוא 76.4 אחוזים

בתחום המדיה החברתית – מספר החשבונות ברשתות חברתיות בעולם כולו הוא 2.4 מיליארד. מספר המשתמשים בפייסבוק בסוף 2011 הוא 800+ מיליון ובמהלך שנת 2011 נוספו כ- 200 מיליון . 350 מיליון ממשתמשי פייסבוק משתמשים בשירות באמצעות טלפונים הניידים . המספר המוערך של תמונות בפייסבוק במחצית 2011 הוא 100 מיליארד.
מספר המשתמשים הפעילים בטוויטר הוא 100 מיליון. מספר הבלוגים בוורדפרס הוא 70 מיליון

בתחום התמונות- 51 מיליון משתמשים רשומים בפליקר שמארח כ- 6 מיליארד תמונות.

יש להניח שמגמה זו עליה בשימוש ברשת תימשך גם בשנת 2012 .

נתונים מפורטים יותר וגם נתונים סטטיסטיים משנת 2010 , 2009, 2008 אפשר למצוא באתר של Pingdom

לסקירה המקורית

לכתבה בוואלה חדשות 

תודה לד"ר אריאל פרנק על המידע

World Government Data Store – שער גישה לנתונים ממשלתיים

ממשלות בעולם כולו מפרסמות נתונים ממשלתיים מתחומי פעילותן לציבור הרחב. קיימים היום הרבה אתרי נתונים ממשלתיים פתוחים כגון: data.gov של ארה"ב , data.gov.uk הבריטי ועוד..

World Government Data Store – יוזמה של ה-Guardian הבריטי – הוא אתר שמהווה שער גישה להרבה אתרי נתונים ממשלתיים פתוחים והרשימה ממשיכה להתעדכן. .

אפשר לחפש באתר על פי נושא, והתוצאה : רשימת מאגרי נתונים ממשלתיים רלוונטיים לשאילתה. אפשר גם לדפדף באתר על פי ארצות- נכון להיום- אוסטרליה, ניו זילנד, ספרד, אנגליה, ארה"ב ומאגרים בינלאומיים . בכל אחת מהארצות קישורים למאגרי הנתונים שלה.

לאתר

יום הסטטיסטיקה העולמי – 20 באוקטובר 2010

ב- 20 באוקטובר 2010 העולם יחגוג את יום הסטטיסטיקה העולמי הראשון. יום זה בא לשפוך אור ולהגביר את המודעות להישגים הרבים של המערכות הסטטיסטיות במישור הלאומי והבינלאומי.

באתר שיוחד ליום זה אפשר למצוא מידע על המערכות הסטטיסטיות ברחבי העולם – קישורים למערכות הרשמיות במדינות השונות, ל-Undata, ומסמכים הקשורים למערכות הסטטיסטיות במדינות השונות

 

 

UNDATA – מנשק אחד לחיפוש במאגרים הסטטיסטיים של האו"ם

 UNDATA הוא שירות לא כל כך חדש,  אבל נמצא עדיין בגרסת ביתא  שמספק גישה באמצעות מנשק חיפוש אחד למאגרים הסטטיסטיים של האו"ם. המטרה היא להביא את המידע הסטטיסטי הרחב שצבר האו"ם במשך עשרות שנים לציבור הרחב כפי שנאמר בעת השקתו של השירות:

The UN-system has accumulated over the past 60 years an impressive amount of information. UNdata , developed by the Statistics Division of DESA, is a new powerful tool, which will bring this unique and authoritative set of data not only to the desks of decision makers and analysts, but also to journalists, to students and to all citizens of the world."

המידע מגוון ומכסה תחומים רבים כגון: חקלאות, פשיעה, חינוך, תעסוקה, אנרגיה, סביבה, מחלת האיידס, תעשיה, מידע , אוכלוסייה , פליטים, תיירות, מסחר ועוד.

המנשק מספק כמה אופציות חיפוש:
Keyword search– חיפוש בסיסי על פי מלות מפתח
Database explorer – מספק אפשרות לראות את מאגרי המידע ולגשת בנפרד לכול אחד מהם
Advanced Search– חיפוש מתקדם שמאפשר מספר הגבלות : על פי ארצות, שנים, ומקורות מידע

אפשר גם לקבל מידע על פרופילים של מדינות על פי אינדיקטורים שונים – כלכליים וחברתיים

לאתר