דוח מעניין של CLIR – Council on Library and Information Resources בשם :
"Participatory Design in Academic Libraries Methods, Findings, and Implementations"
התפרסם באוקטובר 2012. הדוח משתרע על פני 92 עמודים והוא נכתב על ידי ספרנים ומומחים בטכנולוגיות מידע מ- 12 אוניברסיטאות ומכללות בארה"ב ומתאר פרויקטים שונים בספריות אקדמיות: חללים בספריות, שירותים וכלים שבתכנונם השתתפו באופן פעיל המשתמשים של אותם פרויקטים.
פרויקטים אלה נעשו תוך אימוץ גישת ה"תכנון ההשתתפותי" – על פיה הקמת חללים, שירותים וכלים מתבצעת תוך השתתפות פעילה ברעיונות ובתכנון של האנשים שנועדו להשתמש בהם. במקרה של ספריות מדובר ביצירת דרך לשתף את הסגל והסטודנטים לתרום מהידע הספציפי שלהם לתהליך. .
הידע הספציפי במקרה זה הוא מידע על הפעילות והצרכים שלהם. בעזרת מידע כזה ארכיטקטים ומפתחי תוכנה יוכלו לפתח מוצרים שיתמכו בצרכים של המשתמשים ובכך לתרום באופן יעיל לפעילות האקדמית.
התקשורת בין המשתמשים ואנשי המקצוע שבונים חללים, מעצבים שירותים ומפתחים תוכנות לצורך הבנת הצרכים ואיסוף המידע על צורכי המשתמשים נעשתה באמצעות ראיונות, סדנאות, ופעילות שכללה שימוש במגוון אמצעים כגון מפות, שרטוטים וכו'
בפעילויות אלה נאסף מידע על העבודה המעשית של הסגל, הסטודנטים, סגל הספריות והצרכים של כל משתמשי החללים, השירותים והכלים השונים.
הדוח מתמקד בעיקר בשיטות השונות לאיסוף מידע מהמשתמשים לבחינת הצרכים שלהם, הממצאים והפקת לקחים לשיפור השירות והתאמתו לצרכים ויישומם .
מטרת הדוח לעודד פרויקטים דומים נוספים דומים ברוח של שיתוף מגוון רחב של "מומחים" בפיתוח חללים, שירותים וטכנולוגיות שיוכלו להפוך את העבודה בספרייה לאפקטיבית יותר .
המידע הרב שמתואר בדוח על שיטות איסוף המידע על צורכי המשתמשים והלקחים והמסקנות יוכלו להיות לספריות אחרות לעזר.