שנת 2012 והגישה הפתוחה – MOOC וספרים אלקטרוניים בגישה פתוחה – מגמות בולטות

אין ספק ש-   MOOC  –  Massive Open Online Courses  היא המגמה  החשובה והמדוברת ביותר בטכנולוגית החינוך השנה.  שני מאפיינים עיקריים של MOOC     הם : הקורסים הם חופשיים ללא תשלום והם פתוחים , בניגוד לקורסים מסורתיים,   למספר רב של משתתפים.

 ציוני דרך  לתופעה זו במהלך שנת  2012  אפשר למצוא בכתבה מעניינת ואינפורמטיבית בנושא, שעוסקת גם בהיבט ההיסטורי , הטכנולוגי,  הפדגוגי,  והדמוגרפי של התופעה .

 השנה החלה בהשקתה של הפלטפורמה  UDACITY  בחודש ינואר 2012, בפברואר היינו עדים ליוזמת MITx , ובחודשים הבאים של השנה ליזמות נוספות  כגון  : CourseraEdXMRUniversity  ולהצטרפותם של מוסדות אקדמיים נוספים ליזמות הקיימות.

 מגמה בולטת נוספת שהיינו עדים לה בשנה החולפת היא ספרים אלקטרוניים בגישה פתוחה.בכתבה מקיפה בנושא אפשר למצוא מידע על מודלים עסקיים  ויזמות חדשות   ומתפתחות בנושא.

 בין היזמות שראויות לציון ושהוזכרו כבר בעבר בבלוג הן:  OAPEN –  יוזמה משותפת באירופה לפיתוח מודל לספרים אקדמיים ב"גישה פתוחה" בתחום מדעי הרוח והחברה. DOAB     –   פלטפורמה חדשה שהושקה ב- 12 באפריל 2012 ושמה לה למטרה לרכז ספרים בגישה פתוחה כדי להגדיל את הנראות שלהם.

יזמות נוספות לעידוד ההוצאה לאור בגישה פתוחה אפשר למצוא גם בפלטפורמות חדשות  ייעודיות להוצאה לאור של כתבי עת בגישה פתוחה כגון : Scholastica

One thought on “שנת 2012 והגישה הפתוחה – MOOC וספרים אלקטרוניים בגישה פתוחה – מגמות בולטות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *