דוח ACRL 2012 – ערכה של הספרייה האקדמית

 ACRL    – Association of College and Research Libraries   שב- ALA  פרסמה מסמך אינפורמטיבי חדש  בשם :

"Connect, Collaborate, and Communicate: A report from the Value of Academic . Libraries Summits" . המסמך משתרע על פני 34 עמודים  ובו דיווח על 2  ועידות  פסגה  שנערכו ב- 29 בנובמבר ובראשון בדצמבר 2011  ובהם נטלו חלק ספרנים בכירים, אנשי אדמיניסטרציה באקדמיה , חוקרים מ- 22  מוסדות להשכלה גבוהה ו- 15 נציגים מארגונים ואגודות להשכלה גבוהה לדון בנושא האימפקט של הספרייה, ערכה של הספרייה האקדמית  ותרומתה למטרות המוסדיות .

 ועידות אלו מהוות חלק מיוזמה רב שנתית של ACRL    שמטרתה לסייע לספרנים בספריות אקדמיות להציג ולהדגיש את ערכה של הספרייה האקדמית., והן התקיימו כתשובה לדוח של ACRL   משנת 2010  – The value of Academic Libraries:A Comprehensive Research Review and Report

 מטרתו של הדּוּחַ משנת 2010 הייתה  לספק מבט כולל על  הספרות  בנושא ערכן של הספריות  בהקשר המוסדי, ולעזור לספרנים להבין על סמך הספרות המקצועית את התשובה לשאלה כיצד הספרייה יכולה לקדם את המטרות של המוסד. הדוח מעניין גם את אנשי האדמיניסטרציה, והסגל  במוסדות  להשכלה גבוהה.

 הדוח  משנת 2010 ענה  על השאלות  כיצד ספרנים יכולים למדוד את תרומתן של הספריות למוסד בתחומים שונים כגון:- מספר הנרשמים למוסד, הצלחת הסטודנטים , תהליך הלמידה, המחקר, מימון המחקר, ההוראה  והמוניטין של המוסד.  הדוח מנה   משתנים שיכולים להיות בקורלציה  עם כל אחד מתחומים  אלה  וכיצד הספרייה יכולה לסייע בכל אחד מהתחומים שלעיל. בדוח אפשר למצוא מדדים שונים להערכת ערכה של הספרייה. הדוח כלל  המלצות שמטרתן   לסייע לספרייה  האקדמית ללמוד כיצד  לשפר שירותים ומשאבים ולהפוך מספרייה שורדת לספרייה משגשגת.

 אחת מהמלצותיו הייתה לבנות תוכנית מקצועית כדי להדגיש ולהציג את ערכה ותפקידה של הספרייה האקדמית בקידום המטרות של האוניברסיטאות.

 כאמור הועידות בסוף 2011  באו בתשובה לדוח זה. המלצות עיקריות שהתקבלו  בועידות אלה ושכלולות במסמך

Connect, Collaborate, and Communicate: A report from the Value of Academic . Libraries Summits" הן:

להגביר את המודעות של הספרנים לערכה של הספרייה ביחס בכל הקשור  לתהליך הלמידה של הסטודנטים והצלחתם ולקדם את חשיבות מיומנויות ההערכה  של הספרנים בכל הקשור לתהליך זה.   לקבוע סטנדרטים לאיסוף מידע, ניתוחו ופרשנותו. לשתף פעולה עם גורמים אחרים בקמפוס ולהשתמש בתהליך הערכת הספרייה במקורות קיימים ייעודים לכך שפותחו על ידי ACRL .

פורום בנושא יוזמה זו של ACRL –  ערכה  של הספרייה האקדמית יתקיים  בכנס השנתי של        ALA  ב- 24 ביוני 2012.

לדוח  המלא

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *