לאחרונה מסתמנת מגמה במנועי החיפוש הגדולים לשלב מידע עובדתי מובנה בתוצאות החיפוש . במסגרת זו אפשר לראות את היוזמה האחרונה של גוגל – גרף הידע . גם מנוע החיפוש BING הודיע ב- 7 ליוני 2012 על יוזמה דומה בכיוון זה – שילוב תכנים מאנציקלופדיה בריטניקה בתוצאות החיפוש . במסגרת שיתוף פעולה זה בין BING ואנציקלופדיה בריטניקה – התשובות המקוונות מאנציקלופדיה בריטניקה שמופיעות בתוצאות החיפוש של BING כוללות מידע קצר על הנושא, תמונה, ועובדות ונתונים + קישורים למקורות מהימנים נוספים.
קדמה ליוזמה זו של BING יוזמה נוספת לשילוב מידע חברתי בתוצאות החיפוש. יוזמה זאת באה בעקבות סקר שהראה ש- 90% מהנחקרים היו רוצים לראות דעות ועצות של חברים כחלק מתהליך קבלת החלטות בכל הקשור לאירועים, רכישות, נסיעות וכו'
ב- 10 למאי BING הודיע לראשונה על המאפיינים החברתיים החדשים , שבהם הוא רואה את השינוי המשמעותי ביותר במנשק שלו בשלושת השנים האחרונות. במסגרת מאפיינים אלה המשתמש יוכל לשאול את חבריו בפייסבוק וגם ולהתייעץ בנושא עם מומחים אחרים לנושא מרשתות חברתיות נוספות.
המידע החברתי לא ישולב בתוצאות החיפוש אלא יוצג בסרגל בצד הימני. ב-1 ליוני מאפיין חברתי זה יושם ב-BING בארה"ב עדיין לא בבינג הישראלי. גם את שילוב תשובות מאנציקלופדיה בריטניקה עדיין לא ראיתי במנשק הישראלי.
מכל מקום אין ספק שהמשתמשים יצאו נשכרים משתי המגמות של שילוב מידע חברתי וסמנטי בתוצאות החיפוש .