גרף הידע של גוגל – צעד לקראת הדור הבא של החיפוש

ב- 16 למאי 2012 גוגל השיקה את גרף הידע שמסייע למשתמש לגלות מידע חדש בקלות ובמהירות.

גרף הידע הוא מודל חיפוש חכם שמבין את הישויות בעולם האמיתי ואת היחסים ביניהם. גרף הידע של גוגל כולל למעלה מ- 500 מיליון אובייקטים ולמעלה מ- 3.5 מיליארד עובדות עליהם ויחסים בין האובייקטים השונים . המערכת אוספת מידע על האובייקטים השונים , לומדת גם מחיפושים של משתמשים אחרים בשאילתות השונות ומוסיפה מידע רלוונטי לגרף הידע.

גרף הידע מאפשר לחפש דברים אנשים ומקומות שגוגל יודע עליהם ולקבל מידע רלוונטי לשאילתה גם כאשר למונח החיפוש משמעויות שונות. .

באופן זה גרף הידע של גוגל מעצים את החיפוש ב- 3 דרכים עיקריות:

1. מאתר את הדבר הנכון. גוגל מבין את ההבדל במשמעויות השונות של המונח ומאפשר לצמצם את תוצאות השאילתה למשמעות הרצויה למשתמש. ומכאן שהתוצאות של השאילתה רלוונטיות יותר.

2. מאפשר קבלת תמצית טובה יותר . באמצעות גרף הידע גוגל מבין טוב יותר את השאילתה , הוא יכול לתמצת תכנים רלוונטיים לנושא, כולל מידע עובדתי. למשל אם אנו מחפשים מרי קרי נקבל מידע על תאריך הולדתה ומותה, אבל גם מידע על החינוך שלה והתגליות המדעיות שלה.

3. מאפשר העמקה והרחבה. מאפשר ללמוד עובדות חדשות וקשרים חדשים שקשורים לשאילתה. כך למשל אם נחפש ליאונרדו דה וינצי נקבל מידע על היצירות שלו ועל ציירים נוספים בתקופתו.

נכון להיום הגרף מיושם בגוגל US .

זהו צעד ראשון לקראת הדור הבא של חיפוש ששם לו למטרה להבין את העולם כפי שבני אדם מבינים ולהפוך את מנוע החיפוש ל- knowledge engine

לסרטון בנושא

להודעה על גרף הידע

2 תגובות בנושא “גרף הידע של גוגל – צעד לקראת הדור הבא של החיפוש

  1. קראתי את ההודעה וגם ראיתי את הסרטון, אחר כך ניסיתי את גוגל וחיפשתי שם של אחד האכיטקטים Frank Lloyd Wright.
    וקיבלתי תוצאות רלוונטיות ביותר. זה ממש הביא לי את כל המידע שיש לגוגל על הארכיטקט הזה, ביוגרפיה, עבודות, ערך בויקיפדיה וכו'
    אימצתי בחום.

  2. שלום אביבה
    יופי . אני שמחה שאת עוקבת ושזה שימושי. כיף לשמוע

    בברכה
    יפה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *