תוצאות מחקר המשך מעניין ששם לו למטרה לבדוק את השילוב של שירותי ווב 2.0 בספריות אקדמיות בעולם , פורסם בגיליון יולי/אוגוסט 2011 של D-Lib Magazine .
מחקר מעקב זה הושתת על מחקר קודם משנת 2009 שהוצג בכנס IFLA באתונה , ומעניין להשוות את הממצאים של שני המחקרים.
במחקר קודם משנת 2009 נבדקו 6 שירותי ווב 2.0 – RSS , מסרים מהירים, נגני מדיית רשת , בלוגים, תיוג ורשתות חברתיות. מחקר זה משנת 2009 מצא שימוש נמוך בשירותים אלו, השירות היחיד מבין ששת שירותים אלה שנמצא בו שימוש רחב הוא ה-RSS , והתיוג נמצא בתחתית הרשימה מבחינת שימוש.
מחקר ההמשך נערך בתקופה נובמבר 2010 – פברואר 2011 . המדגם כלל אתרי ווב של 200 אוניברסיטאות ברחבי העולם שנבחרו כאוניברסיטאות הטובות ביותר לשנת 2008, והנתונים נלקחו מאתרי הבית של הספרייה המרכזית בכל מוסד. המטרה הייתה לתעד את השימוש ב-12 שירותי ספרייה – ששת השירותים שהוזכרו לעיל ונבדקו במחקר הראשון ושישה שירותים נוספים : פייסבוק, טוויטר, מנשק וובי למכשירים ניידים, שירות יעץ באמצעות SMS , יוטיוב, וסרגלי כלים לדפדפן. הממצאים לא כללו הערכה של איכות או יעילות השירותים אלא התייחסו ליישום שירותים אלה בספריות ומידת השימוש בהם על ידי משתמשי הספרייה וההתפתחויות בנושא.
ממצאי מחקר המשך זה: מבחינת יישום השירותים ושילובם בספריות חל גידול משמעותי בכל היישומים – בין הממצאים: בשימוש ב- RSS חל גידול של 19% . RSS הוא עדיין השירות הפופולרי ביותר מבין 12 השירותים שנבדקו – 157 ספריות מתוך 200 הספריות שבמדגם משתמשות בו. .
בתחום התיוג – חל גידול של 9.5 אך למרות גידול זה , כמו במחקר קודם גם במחקר זה נמצא שהתיוג עדיין נמצא בתחתית הרשימה מבחינת השימוש בו . רק 36 ספריות מתוך ה- 200 שבמדגם משתמשות בו.
52% מהספריות משתמשות ברשתות חברתיות – כולל פייסבוק וטוויטר, גידול של 27% ביחס למחקר קודם. טוויטר נמצא פופולרי יותר מפייסבוק – ממצא מפתיע במקצת בהתחשב במספר המשתמשים הכללי בשני היישומים . 30 ספריות משתמשות ברשתות חברתיות אחרות כגון פליקר ו- Delicious בנוסף לפייסבוק וטוויטר.
בתחום השימוש במסרים מהירים חל גידול של 8% . 93 ספריות מתוך הספריות שבמדגם משתמשות במסרים מהירים.
בשימוש בבלוגים חל גידול של 4% , הבלוגים מיושמים ב- 64 ספריות מתוך הספריות שבמדגם.
ממצאים מעניינים נוספים: יוטיוב מיושם ב- 50 ספריות, 77 ספריות יצרו מנשק וובי לאתר הבית שלהם אבל רק 17% מהן יצרו מנשק גרפי מיוחד למטרה זו. למעלה מ-% 35 מהספריות יישמו את גוגל ספרים כשירות בקטלוגים שלהם.
אך למרות הגידול המשמעותי בשילוב הטכנולוגיות בספריות – השימוש עדיין נמוך. כך למשל ב- 14 בפברואר 2011 נמצא ממוצע של 750 משתמשים שעשו "like " לדף הפייסבוק של הספרייה מתוך מספר כולל של 56247 משתמשים, ב15 בפברואר 2011 ל- 87 חשבונות טוויטר של ספריות היו בממוצע 520 עוקבים מתוך 45216 משתמשים.