JournalTOCs – שירות חופשי של דפי תוכן

בזמנו כתבתי בבלוג על שירות חופשי של דפי תוכן של כתבי עת ticTOCs. שירות דפי תוכן חופשי נוסף שכדאי להכיר הוא  JournalTOCs –  יוזמה של Heriot-Watt University . נכון להיום כפי שכתוב באתר הוא כולל דפי תוכן של 16,522 כתבי עת מ- 852 מו"לים מתוכם 2183 כתבי עת בגישה פתוחה. מדיניות בחירת כתבי העת כפי שמוצהרת באתר מלמדת שכתבי העת שכלולים בשירות זה הם מדעיים ושפיטים וכוללים אופציה לשירותי RSS.

באתר יש אופציה לחיפוש ולדפדוף. אפשר לחפש כתבי עת על פי כותר ו- ISSN . אפשר לחפש גם מאמרים על פי מילות מפתח.

אפשר לדפדף על פי נושא ועל פי מו"ל. בתוצאות החיפוש בדפדוף על פי נושאים מקבלים את מספר כתבי העת על פי כל אחד מהנושאים ואפשר למיין את הרשימה על פי מספר כתבי העת בכל נושא. מתוצאות מיון זה עולה שהמאגר הוא רב תחומי ומכסה נכון להיום 74 תחומים . נכון להיום בראש התוצאות שמדורגות בסדר יורד על פי מספר כתבי העת נמצאים התחומים: רפואה, ביולוגיה, עסקים וכלכלה, הנדסה, מדעי המחשב, חינוך, היסטוריה, פיסיקה , כימיה, משפטים, מדעי המדינה, מדעי האדמה ופסיכולוגיה. בספרנות יש דפי תוכן של 163 כתבי עת. האתר ממשיך להתעדכן והמו"לים נקראים לשלוח עדכוני RSS של כתבי עת נוספים שעומדים בקריטריונים של מדיניות הבחירה.

בכל אחת מהקטגוריות הנושאיות מוצגים שמות כתבי העת כשליד כל אחד מהם מצוין הססטוס שלו מבחינת גישה חופשית – פתוח כולו, חלקית או מחייב מנוי. כמו כן אפשר להירשם לשירותי ה- RSS של כל אחד מכתבי העת.

ולמפתחים , ל- JournalTOCs יש API – Application Programming Interface
אשר מאפשר לשלב את הפונקציונליות של האתר בישומי הווב שלהם.

לאתר

One thought on “JournalTOCs – שירות חופשי של דפי תוכן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *