Learning Resources Framework Initiative – חיפוש חומרי לימוד יהיה קל יותר בעתיד

בפוסט קודם כתבתי על היוזמה המשותפת של שלושת מנועי החיפוש הגדולים בכיוון הווב הסמנטי Schema.org – יוזמה משותפת שתומכת בשפה משותפת לתיוג מידע מובנה בדפי ווב.

על יוזמה דומה Learning Resources Framework – יצירה של מסגרת למידע על ייעודי לחומרי לימוד, הצהירו ב- 7 ביוני 2011 Creative Commons ו- Association of Educational Publishers .

על פי דברי Catherine Casserly, CEO of Creative Commons סטודנטים ואנשי חינוך מחמיצים היום חומרי לימוד והוראה רבים , והיוזמה Learning Resources Framework Initiative באה לפתור זאת ולהקל על איתור חומרי לימוד ברשת, כולל חומרי לימוד שניתנים לשימוש חוזר במסגרת הרישיון הגמיש של Creative Commons. יוזמה זו ליצירת סכימה של מידע על לחומרי לימוד זכתה כבר לתמיכה של ארגונים מסחריים ולא מסחריים מובילים.

אימוץ סכימה זו של מידע על ייעודי לחומרי לימוד יהיה ווֹלוּנְטָרִי מבחינתם של מנועי החיפוש וספקי התכנים, אך בשל התמיכה המשתמעת של ספקי התכנים המסחריים והלא מסחריים יש לצפות שסכימה זו תתקבל בברכה.

פרטים נוספים על היוזמה

 

One thought on “Learning Resources Framework Initiative – חיפוש חומרי לימוד יהיה קל יותר בעתיד

  1. יוזמה מבורכת בהחלט. אין ספק שהספריות נהיות מתוחכמות יותר ויותר עם השנים, כדי להתייעל ולעמוד בסטנדרטים של הקידמה הטכנולוגית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *