Schema .org , מנועי חיפוש והווב הסמנטי

ב- 2 ביוני 2011 שלושת מנועי החיפוש הגדולים Google, Bing, Yahoo הצהירו על Schema.org – יוזמה משותפת שתומכת בשפה משותפת לתיוג מידע מובנה בדפי ווב.

בעזרת Schema.org בעלי אתרים ומפתחים יוכלו ללמוד יותר על נתונים מובנים, יוכלו להטמיע בקלות יחסית מידע סמנטי בתוך הקוד של דפי הווב הקיימים – דפי5 html – מידע שמכונות יכולות להבין ולחלץ אותו באופן חד משמעי. בכך יסיעו למנועי חיפוש להבין טוב יותר את התכנים של דפי הווב שלהם.

המשמעות מבחינתם של מנועי החיפוש והמשתמשים היא תשובות מדויקות יותר למספר רב יותר של שאלות. כך למשל בתוצאת חיפוש של ספר, מנוע החיפוש יוכל להציג גם את מספרי העמודים שלו ואת ה- ISBN שלו, שכן המידע המובנה יסייע למחשבים להבין את המידע ולחלץ את המידע הדרוש מתוך דפי הווב . המשמעות מבחינת אתרי ווב שיאמצו סכימה זו היא הגדלת הנראות שלהם במנועי חיפוש.

המשמעות של Schema.org היא התקדמות לקראת החזון של הווב הסמנטי שבו מידע על יסייע למחשבים להבין את התכנים, אבל בקהילת הווב הסמנטי הדעות לגבי היוזמה בכל זאת חלוקות. זמן רב עבדו על פיתוח שפות כמו RDF שיקדמו את הווב הסמנטי והם רואים ב- Schema.org מגבלות ביחס ל- RDF , אבל מצד שני בשל הפשטות היחסית שלה אחרים סבורים שיהיה יותר קל לשווק אותה ובכך לקדם את חזונו של הווב הסמנטי.

פירוט יתר על היוזמה והשלכותיה

ההצהרה על היוזמה
לאתר Schema.org

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *