Scroogle ונטרול מאפיין הפרסונליזציה בגוגל

מנועי החיפוש וגוגל בתוכם משתדלים להתאים את תוצאות החיפוש למשתמש. האלגוריתם של מנוע החיפוש גוגל עושה זאת בשיטות שונות . בתהליך הפרסונליזציה של תוצאות החיפוש נלקחים בחשבון גורמים רבים כגון המיקום , ip , ההיסטוריה של החיפושים, הקלקה על תוצאות החיפוש על ידי המשתמש ועוד.

גוגל מאפשר גם למשתמש להשפיע על תוצאות החיפוש כדי להתאימן לצרכי המידע שלו.

גם wonder wheel  המאפיין של מנוע החיפוש של גוגל שמאפשר הצגה ויזואלית ואשכול של תוצאות החיפוש יכול לסייע למשתמש להתאים את התוצאות לצורכי המידע שלו.

אבל לא תמיד המשתמש מעוניין בפרסונליזציה של התוצאות. לצורך נטרול הפרסונליזציה בגוגל אפשר להשתמש במנוע החיפוש Scroogle – מנוע זה מציג את תוצאות החיפוש מהאינדקס של גוגל ללא מאפייני הפרסונליזציה. הדבר ניכר בעיקר בחיפושים שבהם מאפיין הפרסונליזציה כמו מקום באים יותר לידי ביטוי. כך למשל כאשר חיפשתי universities בגוגל וב- Scroogle רק 4 תוצאות מתוך עשרת התוצאות הראשונות היו משותפות. בגוגל הוצגו יותר תוצאות שקשורות לישראל. לעומת זאת כאשר חיפשתי נושא כללי בגוגל וב-scroogle כמו personalization עשרת התוצאות הראשונות בשני המנועים היו זהות.

טיפים נוספים לקבלת תוצאות ללא פרסונליזציה אפשר למצוא בעלון של המידענית Mary Ellen Bates מחודש מאי 2011

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *