הצצה לארכיונים הסודיים של הוותיקן

הארכיונים הסודיים של הוותיקן (בלטינית: Archivio Segreto Vaticano), הממוקמים בקריית הוותיקן, מכילים תיעוד של כל הפעולות המרכזיות של הכנסייה הקתולית, לרבות מסמכים דיפלומטיים, הסכמים וחוזים של הכס הקדוש, ושאר מסמכים שנאספו לאורך השנים. הם גם כוללים מסמכים היסטוריים החשובים לחקר ההיסטוריה של העולם המערבי.
הארכיונים הסודיים של הוותיקן הופרדו מספריית הוותיקן במאה ה-17 בהוראת האפיפיור פאולוס החמישי, ונשארו סגורים לקהל הרחב, למשך 200 שנה עד סוף המאה ה-19.
בסירטון ניתן לקבל הצצה אל מאחורי הדלתות הסגורות של הארכיון ולצפות בפירסומו של הספר המאויר הראשון מהארכיונים הסודיים.

4 תגובות בנושא “הצצה לארכיונים הסודיים של הוותיקן

  1. שככה יהיה לי טוב. הלוואי והארכיונים שלנו היו נראים ככה… עם ריצוף אבן מאויירת או פרקט עץ יקר כלשהו. אם כי המרתפים של המרתפים נראים כולם בסופו של דבר אותו הדבר: מבוך שורות ארוכות ומענגות של ספרים. יש דברים שעידן המדיה האלקטרונית לעולם לא יוכל להחליף.

  2. למה הוא מדבר רק על מלחמת העולם הראשונה? מה עם התכתובות של האפיפיור בזמן מלחמת העולם השניה? ומה לגבי כתבי היד היהודיים שאספו במשך מסעי הצלב הרבים? נראה שהספר יצא בעיקר כדי לא לדבר על מה שהם לא רוצים…

  3. הו, כמה הם גאים על האוצרות הארכיוניים שברשותם!
    הייתי מצפה כדור שני לניצולי שואה לפרסום הרשימות של ילדים יהודיים שהתנצרו בעל כורחם ונבלעו במנזרים או בתוך האוכלוסיה הנוצרית שלהם נמסרו על ידי הוריהם בניסיון להצילם לפני הישלחם למחנות השמדה.
    בידי ראשי הכנסיות רשימות כאלה, ורק הכס הקדוש יכול להתיר לפרסמם . כבר מזמן מאוחר מידי!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *