Twitter ושימושיו באקדמיה

Twitter הוא אתר חברתי שנותן שירות מיקרו בלוג למשתמשים ומעודד אותם לפרסם לעתים קרובות מה הם עושים ברגע נתון מסוים. האתר מאפשר למשתמשים הרשומים לשלוח ולקבל עדכונים קצרים (tweets  ציוצים) באורך של 140 תווים גם ב- SMS ובכך מהווה פלטפורמה למסרים מהירים. המנויים ל-twitter האישי של משתמש כלשהו (עוקבים followers) יכולים לראות את ההודעות שלו ואותו משתמש יכול לקבל הודעות מכל אלה שאליהם הוא מנוי. מעבר להיבט האישי ל-twitter יש מנוע חיפוש עם אפשרויות חיפוש מתקדמות שמאפשר לחפש בכל המידע שבו. השימוש בפלטפורמה זו לצרכי שיווק הוא מובן, שכן ככל שמספר המנויים ל-twitter האישי של משתמש כלשהו גבוה יותר כן יחשפו יותר אנשים להצעות שיפרסם.

אבל כיצד ניתן להשתמש ב- twitter באקדמיה? מסתבר ששירות זה נמצא יעיל גם באקדמיה.
מחנכים שניסו את הכלי מצדדים בשימוש בו. להלן ניסיון של אחד מהם.
David Parry מאוניברסיטת טקסס בדאלאס ניסה לרתום את twitter לצורכי הוראה וטוען שזהו אחד הכלים ששירת אותו ואת כיתתו בצורה הטובה ביותר. כל הסטודנטים בכתה נרשמו ל-twitter ועקבו אחד אחר השני.
Twitter שימש את הסטודנטים לצרכים הבאים:
א. רב שיח בין הסטודנטים לאו דווקא בנושאים שנלמדו בכיתה אך גם בנושאים משיקים לחומר הנלמד. כך למשל כאשר הסטודנטים נתקלו בדבר מה שהזכיר להם את הנלמד בכיתה הם דווחו עליו ב-twitter . באופן זה twitter שימש כמקשר בין החומר הנלמד ובין העולם האמיתי.
ב. השימוש ב-twitter הביא לדינמיקה טובה יותר בין הסטודנטים מאחר שהם למדו להכיר איש את רעהו גם בכל הקשור למה שקורה מחוץ לספסל הלימודים, גם המרצה למד להכיר את עולמם מחוץ לכיתה. היה מי שכינה זאת בשם החוש השישי של twitter.
ג. מעקב אחר מונחים מסוימים, אחר כנסים
ד. אפשרות למשוב מהיר, וקבלת תשובות מהירות בנושאים שקשורים לחומר הלימודים
ה. מעקב בזמן אמיתי אחר אנשי מקצוע מעניינים שנמצאים ב-twitter או אחר אנשים מפורסמים מעניינים. מורים יכולים לעקוב באמצעות ה-twitter אחרי התנסויות של עמיתים.
ו. חינוך לשימוש בכללי דקדוק נכונים – מאחר ש-twitter מהווה פלטפורמה למסרים קצרים מודגשת בו חשיבות הדקדוק הנכון, שכן לעתים העדר פסיק במקום המתאים משבש את המשמעות. כמו כן מסיע לכושר ביטוי במספר מצומצם של מלים.
ז. כלי לשיתוף רעיונות ודעות
ח. מטלות כתיבה בהמשכים – "האחד מתחיל השני ממשיך" כדאי לנסות זאת ב-twitter

בצד המצדדים בשימוש ב-twitter ישנם לא מעט מבקרים או אדישים. אך אם ננסה לחפש את יתרונותיו של twitter ביחס לבלוג רגיל – הרי מעבר ליתרונו הבולט – שליחת מסרים במגוון ערוצי העדכון כולל סלולארי, יתכן שעצם היותו פלטפורמה למיקרובלוגינג מהווה יתרון שכן הפוסטים הקצרים מאפשרים סקירה של מספר רב של פוסטים ובכך נפרשת בפני המשתמש פנורמה רחבה יותר של דעות, רעיונות המלצות על כלי הוראה וכולה.
ולאור ההתנסות שתוארה לעיל, כדאי לנסות ..

לכתבה בנושא

2 תגובות בנושא “Twitter ושימושיו באקדמיה

  1. לדעתי כל תופעת המיקרובלוגינג ובפרט טוויטר הם מהפכה בתחום המסרים האינטרנטיים והחיבור בין אינטרנט לסלולאר. שילבנו אותו גם באגרגטור המידע סיקוויק, שאני מפתח.

    כבסיס לחיפוש ושרשור הוידאו בסיקוויק, אגב, השתמשנו במנוע וידאו שפיתחתי בנפרד, מנוע חיפוש שיוצר מהתוצאות תכנית טלויזיה ונקרא
    http://www.hypeshow.com

    והנה מה שרואים כשמחפשים את אוניברסיטת ת"א בסיקוויק:
    http://ckuik.com/tel_aviv_university

    תודה על הפוסט.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *