מידע'לך בקיסריה…

כמדי שנה ביום הסטודנט, יצאו ספרניות הספרייה המרכזית לסיור לימודי, והפעם לקיסריה לביקור ב- עתיקות קיסריה.

דילגנו מתקופה לתקופה, שוטטנו  בין שרידי התיאטרון העתיק, בתי המרחץ, שרידי המקדש שבנה הורדוס לכבוד רומא והקיסר אוגוסטוס והתפעלנו מהתרבות המפוארת שהייתה כאן לפני יותר מ-2000 שנה.
התארחנו במרכז המבקרים, כאן צפינו  בסרט אנימציה קצר שלוקח את המבקר למסע בזמן לאורך התקופות ההיסטוריות המרתקות של העיר. החל מתקופת הבנייה של הורדוס, דרך התקופה הביזנטית, הערבית, צלבנית ועד לימי ראשית הציונות בארץ ומפעל התיישבות של הברון רוטשילד, לאורך ציר הזמן ועד ימינו אנו. בהמשך  צפינו במיצג אינטראקטיבי  המציג את הדמויות המרכזיות שעיצבו את ההיסטוריה של קיסריה. המיצג כולל ארבע עמדות ודובר חמש שפות. ניתן לעבור על ציר הזמן ולבחור דמויות, להקיש על השאלות שמסקרנות אתכם ולקבל מידע על כל אחת ואחת מהדמויות.
עלינו למגדל הזמן המשקיף על נופיה הקסומים של קיסריה באמצעות מיצג אינטראקטיבי הממחיש את מבצעי הבנייה המרשימים של הורדוס ומוקרן על מסכים רחבים היוצרים  פנורמה של מבט על הנוף כולו.

מקיסריה העתיקה המשכנו ל-"פסיפס הציפורים", פסיפס ביזאנטי יפה וגדול שנחשף לפני כ-55 שנים ברחוב הראשי של קיסריה ונשמר מכוסה במשך עשרות שנים. הפסיפס הינו חלק מחצר גדולה השייכת לארמון מפואר במיוחד משלהי התקופה הביזאנטית (מאות 6-7 לספירה).שמו ניתן לו בזכות מגוון דמויות הציפורים שבמרכזו.

        bird6.jpg    bird7.jpg       bird8.jpg

התחנה הבאה היתה "מוזיאון ראלי רקאנטי", זהו מוזיאון הפתוח לקהל הרחב, חובב האומנות, אשר הציב לעצמו מטרה להביא את האומנות לכלל הציבור.
המוזיאון על שני אגפיו שוכן במרכזו של גן גדול ומטופח על שטח של כ- 40 דונם. גן המוזיאון הוא שילוב של צבעים וצורות. המוזיאון מתמקד ברובו באומנות לטינו-אמריקאית. מוזיאון ראלי הוא מוזיאון פרטי שהוקם על ידי  הארי רקנאטי והוא אחד מארבעה "מוזיאוני ראלי" בעולם.  יצירות האומנות שבמוזיאון נבחרו  בזכות איכותן, ללא התייחסות למוניטין של האמן או לערכה הכספי של היצירה.

 img_1091.jpg                ral.jpg

הסיור הלימודי לווה בהדרכה צמודה של מיכה המדריך מחברת "מרכז קדם לטיולים", שהפגין ידע רב ובקיאות בהיסטוריה, ארכיאולוגיה ובגיאוגרפיה של ארץ ישראל. הסיור היה מאורגן  למופת.
מקיסריה שמנו פעמינו לזכרון יעקב  לארוחת צהריים  במסעדת "קאזה ברונה"  השוכנת על הצלע המערבית של זכרון יעקב ומשקיפה לנוף מרהיב ועוצר נשימה של הרי הכרמל וחוף הים התיכון . האוכל היה מעולה…
וכמו שאומרים….חזרנו עייפים אך מרוצים מיום חוויתי ומיוחד , עם טעם של עוד…

לצפיה בתמונות מהסיור שצולמו ע"י פרידה הדר   »

3 תגובות בנושא “מידע'לך בקיסריה…

  1. רחל, נהדר. איזה יופי של סיכום הטיול. התמונות המרהיבות של פרידה משלימות את הכתבה – והתוצאה נהדרת, עבור מי שהיה וגם עבור אלו שיסעו בעתיד.

  2. רעיון מוצלח לסכם את הסיור הלימודי-יכול לשמש את כולנו בבחירת הסיורים הבאים.

    אנחנו בקרנו בתחנת הכוח בחדרה והיה מרתק-מומלץ.
    המשכנו לזכרון לביקור ביקב ,ארוחת צהריים בחוות הברון עם נוף מרהיב ואח"כ סיור מודרך במושבה.זמן חופשי לשיטוט ולקניות.
    טיול קליל ושובה לב.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *