האם ספריות אקדמיות ואנשי סגל נמצאים במישור אחד בכול הנוגע לתפיסת תפקידה של הספרייה האקדמית? האם התקשורת ביניהם טובה? האם יש מקום לשיפור?
מחקר של Library journal בשיתוף עם GALE בא לענות על שאלות אלה ושם לו למטרה לבדוק כיצד נתפס שירות הספריות את אנשי הסגל על ידי שני הצדדים – הספריות האקדמיות ואנשי הסגל. שיטת המחקר – סקר שנשלח ל- 547 חברי סגל ו- 499 ספרנים אקדמיים.
דו"ח המחקר – 2015 Bridging the Librarian-Faculty Gap in the Academic Library שמשתרע על פני 62 עמודים פורסם לאחרונה.
מתוצאות המחקר:
אנשי סגל וספרנים מסכימים שהשירות העיקרי של הספריות האקדמיות הוא הדרכה באוריינות מידע לסטודנטים.
ספרנים זיהו 4 שירותים עיקריים:
- הדרכת הסטודנטים באוריינות מידע
- פיתוח אוספים שתומכים ישירות בתוכנית הלימודים
- סיוע אישי לסטודנטים בעריכת מחקר
- פיתוח אוספים רב – תחומיים
באופן כללי אנשי הסגל הסכימו ששירותים אלה אותם זיהו הספרנים חיוניים אבל לא תמיד הסכימו עם ההערכה של הספרנים שהם עושים עבודה טובה בתחומים אלה. שני תחומים שדורגו נמוך במיוחד על ידי אנשי הסגל בהקשר זה הם פיתוח אוספים שתומכים בתוכנית הלימודים, ופיתוח אוספים רב תחומיים.
בדרך כלל הייתה הסכמה בין הסגל והספרנים לגבי שירותי ספרייה מסורתיים. לעומת זאת אנשי הסגל ייחסו חשיבות רבה יותר מהספרנים לשירותים רחבים יותר כגון כריית טקסט ונתונים , ניהול מלגות ומאגרים מוסדיים. כך למשל 61% מאנשי הסגל ייחסו חשיבות לשירותי הספרייה בתחום המאגרים המוסדיים , לעומת 50% מהספרנים.
ביחס לשיתוף פעולה ותקשורת – גם בתחום זה נמצאו הבדלים בין ספרנים ואנשי סגל. כך למשל בעוד ש- 57% מאנשי הסגל דווחו על תאום בינם ובין הספרייה בנושא השמורים לקורסים רק 31% מהספרנים סבורים כך. יתירה מזאת בעוד ש-98% מהספרנים סבורים שהתקשורת בין הסגל והספרנים יכולה להיות טובה יותר רק 45% מאנשי הסגל חשים בצורך זה ..
2 הצדדים מודעים לבעיה של מחסור בזמן, כסף וכוח אדם אך מעבר לכך ניתן להיעזר במנגנונים פורמליים ולא פורמליים לשיפור התקשורת ובכלל ,,, על כך , השאלון ומידע רב נוסף בדוח המלא .