"23 דברות לספרנים ומידענים" – תוכנית 23Things בעברית

תוכנית 23Things   היא תוכנית של קורסים בני 23 מטלות שבאה לעודד לימוד עצמי בצורה מקוונת בד"כ של כלים וטכנולוגיות של ווב 2.0  ברשת .

קורסים שונים במתכונת זו אפשר למצוא ברשת, אך עד כה לא היה קורס כזה בעברית. ביוזמתה של אהבה כהן  יפתח בקרוב קורס מקוון כזה בעברית . ראשיתו של המיזם בפרויקט סיום של אהבה במכללה האקדמית בית ברל והוא ממשיך  להתעדכן…

להלן דברי אהבה על המיזם:

"לאחר ההתייחסות הרבה לעניין ה- MOOC (קורסים וירטואליים לאלפי משתתפים), הגיעה תור ה-SPOC (קורסים וירטואליים קטנים). בתחילת השנה האקדמית יפתח קורס SPOC  חינם לספרנים ומידענים, השתלמות חינמית בכלי ווב 2.0 עם דגש על התאמה לעולם המידע הישראלי ולשפה העברית.

ההשתלמות תהיה במתכונת של בלוג ראשי, הנכתב ע"י אהבה כהן (ספרנית בספרייה המרכזית של המכללה האקדמית בית ברל ודוקטורנטית בלימודי מידע באוניברסיטת בר אילן), ובלוגים פרטיים של משתתפים, במטרה לבנות קהילת מעשה של ספרנים ומידענים שתאפשר החלפת רעיונות ודעות לגבי הקשר בין עולם הספריה לעולם הווירטואלי, וחשיפה לרעיונות של המשתתפים השונים.

בכל יום ראשון בין ה-13.10.13 עד לפורים תשע"ד (16.3.14) הבלוג הראשי ידון בנושא אחר (רשתות חברתיות, עיבוד תמונות, מיחשוב הענן, פגישות וירטואליות ועוד) עם דגש על השימוש בארגוני מידע וכלים חינמיים ברשת המאפשרים שימוש בשפה העברית

את השפה העברית. למרבה הצער, רוב העולם לא דובר עברית, ורוב יישומי המחשב והאינטרנט לא בנויים לדוברי עברית. ברובם הממשק רק באנגלית ובחלקם אין כל אפשרות להכניס טקסט באותיות עבריות. המשתתפים ילמדו להכיר יישומים ותוכנות שכן מאפשרים עבודה בעברית. כמו כן, יסקר העולם הלא-וריטואלי של ההתפתחות המקצועית בארץ – ימי עיון, רשימות תפוצה וכד'.

תוכנית "23 דברות לספרנים ומידענים" מבוססת על תוכנית 23 Things העולמית, שזכתה להצלחה אדירה במעל ל-750 אירגוני מידע ביותר מ-15 ארצות."

למידע על התוכנית

להרשמה

3 תגובות בנושא “"23 דברות לספרנים ומידענים" – תוכנית 23Things בעברית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *