הגיליון האחרון של ARCL Instruction Section מקיץ 2013 מוקדש לנושא מדיה חברתית בספריות אקדמיות.
מדיה חברתית מוגדרת בגיליון כ" “a collection of internet websites, services, and practices that support collaboration, community building, participation and sharing"
בעולם של ווב 2.0 הכלים של מדיה חברתית כוללים מגוון פלטפורמות חברתיות החל מפייסבוק וכלה באתרים לשיתוף קובצי וידאו כגון יוטיוב. כל אחד מהכלים שונה בפונקציונליות ובמנשק אך כולם תומכים בשיתוף.
השימוש בפלטפורמות של מדיה חברתית נמצא בתאוצה בכלל כולל במסגרות חינוכיות. בספריות המדיה החברתית משמשת בעיקר לצורכי שיווק- הודעות על אירועים, שירותים ומשאבים אך עדיין קצב אימוץ הפלטפורמות החברתיות לצורכי הדרכות לאוריינות מידע איטי.
מסמך זה של ARCL בא לחשוף את הפוטנציאל של מדיה חברתית בהדרכות לאוריינות מידע בספריות.
המסמך כולל מגמות וטיפים כולל דוגמאות של ספריות ואוניברסיטאות שרותמות את המדיה החברתית לצורכי אוריינות מידע . הדוגמאות כוללות פיתוח פורטלים אישיים לנושא מסוים, שימוש בפליקר כהכנה להדרכה על מאגרי מידע ושפה מבוקרת, שיתוף ציטוטים ב- ScoopIt , קבוצות ב- Diigo, פיתוח מדריכים בנושא זכויות יוצרים ועוד
הדוגמאות מעידות על כך שספרני ההדרכה בספריות אקדמיות מתחילים לאמץ את המגמה שמסתמנת בחינוך הגבוה בכול הקשור לשימוש במדיה חברתית . הדוגמאות במסמך יכולות להוות השראה ולעודד יצירתיות בשימוש במדיה חברתית לצורכי הדרכה ואוריינות מידע בספריות.