Graph Search שירות חדש בפייסבוק עליו הודיע השבוע Mark Zuckerberg – אמור לספק אופציות חיפוש נוספות ולעודד משתמשים לשתף יותר
Graph search יאפשר למשתמשים להקליד בנוסף לשם בודד או קבוצה כפי שקיים היום גם שאילתה מורכבת יותר בשפה טבעית כגון :
"Friends who like Star Wars"
"Mexican restaurants in Palo Alto my friends have been to"
או "Photos of my friends in New York"
והתוצאה לא קישורים בהם ימצאו התשובות אלא תשובה ישירה : רשימה של חברים שאוהבים את הסרט Star Wars או שורה של מסעדות שעונות על השאלה או תמונה של החברים בניו-יורק. התוצאות יוצגו ע פי מידת החשיבות שלהן כך למשל מסעדה עם מספר גבוה יותר של "like" תופיע בראש הרשימה.
פיתוח המנוע החל כבר באביב 2011 . גרסה ביתא של המנוע הושקה במחצית ינואר 2013 כאשר הוא נמצא עדיין בשלביו הראשונים. כיום מנוע חיפוש זה מסוגל לטפל רק בשאילתות שקשורות לאנשים, תמונות, מקומות ותחומי עניין ופתוח למספר מוגבל של משתמשים. התוצאות לקוחות מתוך הנתונים של פייסבוק שכן המנוע אינו מנוע חיפוש וובי שסורק את הווב אלא מנוע שמאנדקס את הנתונים מפייסבוק, על פי דברי האחראים ייקח עוד זמן רב כדי לאנדקס את המפה השלמה של הגרף.
מכול מקום מנוע חיפוש מסוג זה מרמז על הכיוון העתידי של החיפוש.