ספרי לימוד אלטרנטיביים – תועלת לסטודנטים ומעורבות ספריות אקדמיות

מחקר בנושא נשירה של סטודנטים ממוסדות להשכלה גבוהה מצא  ש- 2 מבין 6 הסיבות העיקריות לנשירת סטודנטים הן : משאבים פיננסיים וציונים נמוכים.

לספריות האקדמיות אין שליטה על עלות שכר הלימוד אך הן יכולות לסייע בכל הקשור במחקר ובעיקר בהקשר זה  בכל הקשור לספרי לימוד.  ספרי לימוד לא מצויים תמיד בספרייה לכל הסטודנטים וסטודנטים לא תמיד יכולים להרשות לעצמם לרכוש אותם.  העדר ספרי לימוד  משפיע כמובן על ההישגים האקדמיים  של הסטודנטים .

הודות לטכנולוגיה, לאוספים למקורות מידע פתוחים ספריות אקדמיות יכולות לתרום  לנושא על ידי שיתוף פעולה עם הסגל האקדמי  ליצירה או לשימוש בספרי לימוד חלופיים שעלותם לסטודנטים מסתכמת לכל היותר בהוצאות ההדפסה.  

ספרים חלופיים יכולים לשלב מקורות מספרי לימוד, מאוספי הספרייה המורשים, מספרי לימוד פתוחים מולטימדיה או חומרים עצמיים. המוצר הסופי הוא באחריות אנשי הסגל אך הספרנים יכולים לסייע באיתור החומרים וארגונם.

ואכן ספריות  אקדמיות מעורבות בפרויקטים כאלה. ב-  Temple University   למשל ספריות מעורבות  זו השנה השנייה בפרויקט Alternate Textbook Project.  במסגרתו  אנשי סגל מקבלים מענקים כדי לפתח ספרי לימוד חלופיים.  

פרויקט דומה   מוצע על ידי הספרייה ב-  University of Massachusetts Amherst  .  בכנס השנתי של ALA    ספרנים  מ-  California State University   תארו כיצד הם מעודדים אנשי סגל  לפתח ספרי לימוד אלטרנטיביים.

כול הצדדים המעורבים נמצאים נשכרים מפרויקטים כאלה :   הסטודנטים חוסכים, אנשי הסגל לומדים להשתמש יותר במשאבי הספרייה ובמשאבים חינוכיים פתוחים , תהליכי הלימוד וההוראה ומעמד הספרנים והתקשורת המדעית בקמפוסים משתפרים.

 לכתבה בנושא    

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *