דו"ח 2012 של Reuter Institute for the Study of Journalism שבאוניברסיטת אוקספורד בנושא דפוסי צריכה של חדשות התפרסם לאחרונה. הסקר נערך באפריל 2012 באנגליה, גרמניה, צרפת, דנמרק וארה"ב .
מבין ממצאיו העיקריים של הדוח :
- קיימים הבדלים בתדירות ההתעדכנות בחדשות בין המדינות השונות
- המעבר המהיר מחדשות בדפוס לחדשות בפורמט דיגיטלי בארה"ב אינו קיים באותה המידה במדינות אירופה
- סמרטפונים ומחשבי לוח מתחילים למלא תפקיד משמעותי בצריכת חדשות
- למשתנה הגיל קשר עם צריכת החדשות בצורה מקוונת . צעירים משתמשים בעיקר באתרי חדשות באינטרנט לעומת קבוצות גיל מבוגרות יותר שצורכים את החדשות באמצעות הטלוויזיה ונאמנים לפלטפורמות החדשותיות המסורתיות.
בכל הקשור לאיתור חדשות, רשתות חברתיות הופכות להיות למתחרות למנועי חיפוש בתחום. באנגליה למשל 30% מאתרים את החדשות בחיפוש בהשוואה ל- 20% שמגיעים לחדשות דרך פייסבוק וטוויטר. גם כאן מסתמנים פערים בין הדורות. הגישה לחדשות דרך הרשתות והמעגלים החברתיים רבה יותר בקרב הדור הצעיר.