דו"ח 2012 של Reuter Institute for the Study of Journalism שבאוניברסיטת אוקספורד בנושא דפוסי צריכה של חדשות התפרסם לאחרונה. הסקר נערך באפריל 2012 באנגליה, גרמניה, צרפת, דנמרק וארה"ב .
מבין ממצאיו העיקריים של הדוח :
- קיימים הבדלים בתדירות ההתעדכנות בחדשות בין המדינות השונות
- המעבר המהיר מחדשות בדפוס לחדשות בפורמט דיגיטלי בארה"ב אינו קיים באותה המידה במדינות אירופה
- סמרטפונים ומחשבי לוח מתחילים למלא תפקיד משמעותי בצריכת חדשות
- למשתנה הגיל קשר עם צריכת החדשות בצורה מקוונת . צעירים משתמשים בעיקר באתרי חדשות באינטרנט לעומת קבוצות גיל מבוגרות יותר שצורכים את החדשות באמצעות הטלוויזיה ונאמנים לפלטפורמות החדשותיות המסורתיות.
- בכל הקשור לאיתור חדשות, רשתות חברתיות הופכות להיות למתחרות למנועי חיפוש בתחום. באנגליה למשל 30% מאתרים את החדשות בחיפוש בהשוואה ל- 20% שמגיעים לחדשות דרך פייסבוק וטוויטר. גם כאן מסתמנים פערים בין הדורות. הגישה לחדשות דרך הרשתות והמעגלים החברתיים רבה יותר בקרב הדור הצעיר.