עדכון האלגוריתם של גוגל – תוצאות עדכניות יותר בהתאם לשאילתה

ב- 3 בנובמבר 2011 גוגל הודיעה על שינויים באלגוריתם של מנוע החיפוש שלה שיאפשרו למשתמש תוצאות מעודכנות יותר בשאילתות שמתבקש בהם חומר עדכני.

על סמך מונחי החיפוש האלגוריתם ידע להבחין בין שאילתות שהמשתמש מצפה בהן לקבל חומר עדכני לבין שאילתות אחרות בהן העדכניות לא חשובה למשתמש. חומר עדכני חשוב כאשר המשתמש מתעניין באירועים אחרונים או בנושאים חמים, במידע שמתעדכן לעתים קרובות גם אם אינו נושא חם ובאירועים שמתקיימים על בסיס קבוע כגון כנסים ואירועים דומים. כך למשל אם המשתמש מחפש אוֹלִימְפְּיָאדָה סביר להניח שהוא מתעניין בחומר עדכני על האולימפיאדה הבאה ולכן יוצג לו בראש רשימת התוצאות מידע על האולימפיאדה בשנת 2012.

לעומת זאת בהרבה מקרים חומר עדכני אינו חשוב וגם מידע לא עדכני יכול להיות רלוונטי למשתמש כגון חיפוש מרשמים וכו'
האלגוריתם ידע להתאים את תוצאות החיפוש בהתאם לשאילתה ומידת העדכניות המתבקשת.

מן הראוי לציין שבאוגוסט 2010 גוגל הודיעה על השלמתה של מערכת אינדוקס הווב שלה Caffeine שמאפשרת לסרוק ולאנדקס תכנים עדכניים במהירות. עדכון האלגוריתם הוא צעד נוסף בכיוון שמשפיע על 35% מהחיפושים.

שינויים אלה במערכת של גוגל הם מחויבי המציאות ותוצאה של ההכרה בצרכים של המשתמש במיוחד נוכח הפופולריות ההולכת וגוברת של הרשתות החברתיות כגון פייסבוק וטוויטר.

מן הראוי לציין שגוגל ניסתה כבר בעבר לאפשר חיפוש בזמן אמת כאשר הציגה את השירות google.com/realtime , שירות ששילב ציוצים מטוויטר , במסגרת הסכם של גוגל וטוויטר. אלא שהסכם זה הסתיים ביולי 2011 ולא חודש עד כה. במקביל מנוע החיפוש המתחרה בינג  פיתח דרך לאנדקס אתרים שמתעדכנים לעתים תכופות כגון בלוגים ולנתח ציוצים מטוויטר כדי לזהות נושאים פופולריים

לאור מצב זה נראה שהשינויים שהכניסה גוגל באלגוריתם של מנוע החיפוש שלה הם כורח המציאות ובעתיד מתוכנן צעד נוסף בכיוון- שילוב מידע מגוגל פלוס – הרשת החברתית החדשה של גוגל.

להצהרה של גוגל

לכתבה בניו-יורק טיימס – תודה לד"ר אריאל פרנק על המידע

One thought on “עדכון האלגוריתם של גוגל – תוצאות עדכניות יותר בהתאם לשאילתה

  1. בעבר היו גם את עדכוני הפנדה השונים לגוגל, דבר אשר שינה רבות את תוצאות החיפושים במנוע החיפוש גוגל- אך לאחר זמן מה חלק משינויים אלה בוטלו לאחר טענות שהושמעו על שינויים אלה. בכל מקרה, שינויים רבים נדרשים במנוע החיפוש של גוגל בכדי להחזיר את כוחה שכן האלגוריתם כמעט ידוע בשיטתיות שלו ולכן יהיה צורך לעדכן בקרוב שוב את האלגוריתם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *