Worio ופרסונליזציה של מנועי חיפוש

מנועי חיפוש משתמשים יותר ויותר בפרסונליזציה כדי למטב את תוצאות החיפוש ולהתאימם למשתמש. כך למשל גוגל,לצורך התאמת תוצאות החיפוש למשתמש, מתחשב במיקום של מחפש המידע ובשאילתות האחרונות של המשתמש גם אם המשתמש אינו נמצא בחשבון האישי שלו בגוגל. אם המשתמש נמצא בחשבון האישי שלו בגוגל, ומאפיין ההיסטוריה של החיפושים מופעל, אלמנט התאמת התוצאות למשתמש ניכר יותר בתוצאות החיפוש. גוגל ומנועי חיפוש אחרים מאמצים את הפרסונליזציה של תוצאות החיפוש מתוך אמונה שהיא מניבה תוצאות רלוונטיות יותר ושימושיות יותר.

מנוע חיפוש חדש ומעניין ברוח Web2.0 שמושתת אף הוא על פרסונליזציה הוא Worio.
Worio הוא מנוע חיפוש מבוסס תגיות שפותח ב- University of British Columbia. לכל אחת מתוצאות החיפוש מצורפות תגיות בהתאם לתוכן התוצאה. התגיות הן לא רק תגיות שניתנו על ידי המשתמשים אלא גם תגיות שנוצרו אוטומטית על ידי המערכת כדי לתאר את המסמך.
המשתמש במנוע יכול לשמור את דפי החיפוש בספרייה אישית משלו ולתייגם, הוא יכול גם להזמין חברים ולראות את החיפושים שלהם. המנוע מתאים את תוצאות החיפוש למשתמש על פי התנהגותו של המשתמש – התוצאות שבחר, והתגיות שהוסיף לתוצאות החיפוש. משתמש שרוצה לשמור על פרטיותו ואינו מעוניין בפרסונליזציה יכול לנטרל אופציה זו על ידי לחיצה על הכפתור המתאים.

המיוחד במנוע הוא, שבנוסף לתוצאות החיפוש, בצד ימין של המסך המנוע מציע, על סמך התגיות של תוצאות החיפוש, אתרים נוספים שהוא סבור שיהיו רלוונטיים ויעניינו את המשתמש. תוצאות אלה מושתתות על פי מה שמכנה המנוע discovery בניגוד ל-search . ואכן "גילוי" זה שמאפשר המנוע תרם לי בחיפושים שערכתי בו. מצאתי בהם חומר רלוונטי ומעניין.

המנוע מאפשר גם לחפש במנועי חיפוש אחרים : Google,Yahoo ,MSN ועל ידי כך מאפשר למשתמש לשלב תוצאות ממנועים שהוא רגיל לחפש בהם, לצד המלצות ה-discovery של Worio.

מחיפושים שערכתי ובעיקר בזכות מאפיין ה-discovery שלו – נראה שהשם שניתן לו על שם כינוי הקבוצה שהשתתפה בפיתוחו – WORIO – World of research מוצדק.

אל המנוע
שאלות נפוצות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *