INTECHopen – ספרים מדעיים בגישה פתוחה

INTECHopen היא פלטפורמה לספרים אלקטרוניים בגישה פתוחה שפותחה על ידי InTech -מו"ל שתומך בגישה פתוחה ומתמקד בתכנים בתחומי מדע טכנולוגיה ורפואה.

על פי מה שכתוב באתר אפשר לקרוא להוריד ולשתף למעלה מ- 400 ספרים מדעיים חופשיים. באתר על פי מה שנכתב בו יש גם גישה למאמרים מדעיים שבהוצאתו אך ממה שהתרשמתי ייחודה של הפלטפורמה היא בספרים בגישה חופשית.

אפשר לחפש באתר ואפשר גם לדפדף.
הדפדוף בספרים הוא על פי קטגוריות: ביולוגיה, מדעי המחשב והמידע, מדעי האדמה, הנדסת חשמל ואלקטרוניקה, הנדסה, מדעי החומר, רפואה וטכנולוגיה. ליד כל קטגוריה מצוין מספר הספרים שבה. .

החיפוש הוא על פי כותר, מחבר ו- ISBN . ליד כל אחד מהספרים מצוין מספר ההורדות של הספר, נתון שיכול ללמד על הפופולריות שלו.

כאמור המו"ל תומך בגישה פתוחה . כל הפרסומים שלו הם במסגרת הרישיון הגמיש Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 license.משמעות הדבר מבחינת המחברים היא שנשמרות להם זכויות היוצרים, ומבחינת המשתמשים שהם יכולים לקרוא, להוריד ולעשות שימוש חוזר בתכנים כל עוד הם לא עושים בהם שימוש מסחרי, ונותנים קרדיט ליוצר.

יש לציין שהחל מתאריך 19 בנובמבר 2010 כל הספרים האלקטרוניים החופשיים של Sciyo זמינים לקריאה בפלטפורמה זו .

ל- INTECHopen

ל- Sciyo

4 תגובות בנושא “INTECHopen – ספרים מדעיים בגישה פתוחה

  1. שלום רן

    בספרייה למדעי החיים ולרפואה מצאנו שיש שם ספרים שמתאימים למשתמשים שלנו והוספנו את הקישור לאתר הספרייה באתרי אינטרנט נבחרים לקטגוריה ספרים.

    בברכה
    יפה אהרוני

  2. ספרים מסוג זה הם בעייתים מבחינה אקדמית.

    מדובר על ספרים שהכותבים בהם משלמים כדי לפרסם.
    בד"כ אין ביקורת על התוכן וההוצאות לאור יקבלו כל טקסט כדי להרוויח יותר.

  3. שלום גיל

    ספרים וכתבי עת ב"גישה פתוחה" מתנהלים על פי מודל עסקי שונה בו בדרך כלל המחבר או המוסדות אליהם הוא שייך משלמים את הוצאות הפרסום, אבל אין זאת אומרת שאין עריכה ובקורת. בדרך כלל החומר שפיט. אפשר לראות פרטים על התנועה באתר http://www.openoasis.org/. הרבה מולים מדעיים עכשיו תומכים בגישה הפתוחה ואחרים מאפשרים מודל אופציונלי פרסום רגיל ופרסום בגישה פתוחה.

    בברכה
    יפה אהרוני

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *