ב- 16 ביולי 2010 גוגל הצהירה שהיא רכשה את חברת metaweb כדי לשפר את תוצאות החיפוש שלה על ידי שימוש במאגר freebase , כדברי Jack Menzel מנהל מוצר בגוגל :
"Working together we want to improve search and make the web richer and more meaningful for everyone,"
ואכן נראה שהחברה ובעיקר מאגר המידע שלה יוכל לתרום לכל מה שקשור בהיבט הסמנטי של החיפוש.
חברת metaweb היא שעומדת מאחורי המאגר החופשי freebase . freebase שידוע כ- "an open database of the world’s information" הוא מאגר מידע חופשי קולקטיבי מובנה שכולל נכון להיום קרוב ל- 12 מיליון נושאים או זהויות עם מזהה ייחודי לכל זהות – מה שמאפשר להבחין בין זהויות שונות עם שם דומה. זהויות יכולות להיות אדם, מקום או אובייקט. לכל אחת מהזהויות יש מידע-על מובנה. אפשר למשל למצוא בחיפוש באתר מהו גודלה של יבשת מסוימת, מהו תאריך הפקה של סרט מסוים ומהו תאריך הלידה של אדם מסוים.
קטלוג המידע במאגר יוצר גם קשרים בין הנתונים במאגר שכן רוב הזהויות במאגר קשורות עם אחד או יותר סוגים כגון אנשים, מקומות, סרטים וכו' . ואחזור המידע מהמאגר הוא בהתאם.
רכישה זו היא מאמץ נוסף של גוגל לאחר Google Squared בכיוון שיפור החיפוש הסמנטי שלה וחילוץ מידע מובנה מהווב.
רכישתה של metaweb על ידי גוגל היא בעצם מעין הצהרה בפומבי של גוגל על חשיבותו ההולכת וגוברת של הניתוח הסמנטי של התוכן באתר, וזאת עקב העובדה שיותר ויותר בעלי אתרים המקדמים את אתריהם בצורה מפוקפקת(קידום "כובע שחור") משתמשים בתוכנות הרושמות תוכן ב"גוגלית", כלומר בשפה שבה צפיפות מילות המפתח בטקסט היא אופטימלית, אבל אין לטקסט שום מובן ובודאי לא ערך לגולש. זהו עוד אחד מאותם פרמטרים המטפלים ב"חווית הגלישה" שהפכה לנושא מרכזי בדירוג תוצאות החיפוש(כמו גם מהירות טעינת הדפים באתר). מבחינתנו כגולשים זוהי החלטה טובה ומועילה של גוגל.